آفتاب
اخبار بنگاه‌ها

اولویت‌های بانک کشاورزی در استان آذربایجان‌شرقی

اولویت‌های بانک کشاورزی در استان آذربایجان‌شرقی

مدیر شعب بانک کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی اولویت‌های بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات در استان را براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، توسعه ...

گروه بنگاه‌ها:مدیر شعب بانک کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی اولویت‌های بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات در استان را براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، توسعه مکانیزاسیون، پرورش ماهی در قفس و احداث گلخانه تشریح کرد.

 

مهندس جواد محمودی، در گفت‌وگو با خبرنگاران اعزامی «دنیای‌اقتصاد» به این استان گفت: نرخ سود تسهیلات در این بخش‌ها 3 درصد کمتر از نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار است. مدیر شعب بانک‌کشاورزی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در بخش مکانیزاسیون کشاورزی، خرید تراکتور، کمباین، ادوات کشاورزی و نوسازی صنایع وابسته مورد حمایت قرار گرفته است؛ به‌طوری‌که از سال 1392 تاکنون خرید تراکتور و کمباین و ادوات اعتباری در استان افزایش یافته است. محمودی افزود: 50درصد خرید کمباین‌های اعتباری در سال گذشته مربوط به استان آذربایجان‌شرقی است. به گفته وی سال گذشته این استان توانسته 100 درصد اعتبارات خود را در بخش کشاورزی جذب کند و این مسیر همچنان ادامه دارد. وی حمایت مالی از بزرگ‌ترین طرح گلخانه شیشه‌ای در کشور را از دیگر اقدامات این مدیریت ذکر کرد و افزود: این گلخانه که در صورت تکمیل طرح توسعه آن می‌تواند به بزرگ‌ترین گلخانه شیشه‌ای خاورمیانه تبدیل شود، در 50 هکتار راه‌اندازی شده که 31 هکتار آن قابلیت برداشت دارد و مابقی آن در حال تکمیل است.

محمودی از رشد 14 درصدی پرداخت تسهیلات در مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و افزود: سال گذشته به 92 هزار و 133 نفر، مبلغ 13 هزار و 490 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که نسبت به سال 94 نزدیک به 14درصد رشد را نشان می‌دهد.وی همچنین از تخصیص 950 میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های اقتصاد مقاومتی در سال‌جاری خبر داد و افزود: امیدواریم امسال بتوانیم طرح رونق بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی را با کمک وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت محقق کنیم و تخصیص این میزان اعتبار به همین منظور صورت گرفته است. مدیر شعب بانک کشاورزی در استان آذربایجان‌شرقی همچنین از بخشودگی سود و جرایم وجه التزام نزدیک به 10هزار کشاورز در این استان خبر داد و افزود: طبق دستورالعمل بانک‌مرکزی برای بخشودگی سود و وجه‌التزام تسهیلات کمتر از 100 میلیون تومان توانستیم سال گذشته براساس ماده 2تبصره 35 قانون بودجه، 9 هزار و 124 نفر را مشمول این طرح قرار دهیم.

وی تاکید کرد: براساس بند «و» تبصره 16 امسال اعتباری به مبلغ 180 میلیارد ریال به این استان اختصاص یافته که شامل بخشودگی کشاورزان خسارت دیده و تسهیلات مسکن روستایی و تسهیلات کمتر از 40 میلیون تومان می‌شود. به گفته وی تاکنون 3 هزار و 178 فقره تسهیلات موردنظر تعیین‌تکلیف شده و سود و جریمه وجه التزام آن بخشیده شده است. به گزارش خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» استان آذربایجان‌شرقی با میانگین250 تا 300 میلی‌متر بارش در سال و با اراضی کشاورزی به میزان یک میلیون و 220 هکتار، رتبه نخست از لحاظ کشاورزی و رتبه ششم صنعت در بین استان‌های کشور را دارد. بانک کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی هم دارای 86 شعبه است که از این تعداد 26 شعبه اصلی و اعتباری، 33 شعبه شهری و 27 شعبه روستایی است.

کد N1753956

وبگردی