آفتاب

جابری‌انصاری با ولید جنبلاط دیدار کرد

جابری‌انصاری با ولید جنبلاط دیدار کرد

ایرنا نوشت: «حسین جابری انصاری» معاون وزیر خارجه در دیدار با «ولید جنبلاط» رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان، به «نقش مثبت» او در وفاق ملی لبنان اشاره کرد و گفت: ایران از همبستگی بین دولت، ملت، ارتش و مقاومت لبنان حمایت کرده است.

جابری انصاری دوشنبه شب در ادامه دیدارهایش در بیروت، با ولید جنبلاط دیدار کرد و درباره مسائل لبنان، مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای بویژه سوریه با این شخصیت بارز دروزی لبنان گفت و گو کرد.

معاون وزیر خارجه پس از این دیدار که با حضور «محمد فتحعلی» سفیر ایران در بیروت صورت گرفت، در گفت و گو با خبرنگاران گفت: دیدار با آقای جنبلاط فرصتی بود برای مرور آخرین روند تحولات لبنان و منطقه. به طور اجمالی تحولات را بررسی کردیم و رخدادهای مثبتی که رخ داده و کارهایی که باید در روزها و ماه های پیش رو باید اتفاق بیفتند مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: آقای جنبلاط نقش مثبت و بارزی در روند وفاق ملی در لبنان داشته است. امیدواریم با تلاش های مثبت ایشان و سایر رهبران سیاسی لبنان شاهد تکامل روند توافق و نتایج و موفقیت های بزرگی باشیم.

جابری انصاری که روز دوشنبه وارد لبنان شد و تاکنون با رئیسان جمهوری و پارلمان و وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرده و قرار است دیدارهای دیگری با شخصیت های مختلف لبنانی داشته باشد گفت: پیام آشکار این دیدارها و تنوع ملاقات هایی که انجام خواهد شد، احترام به تنوع سیاسی و اجتماعی و موزاییک متنوع لبنان است.

وی افزود: لبنان نماد همزیستی و حل اختلافات از طریق گفت و گوست که آخرین نمونه آن حل مشکل انتخاب رئیس جمهوری و تصویب قانون انتخابات بود.

به گفته جابری انصاری، لبنان نماد مقاومت هم در برابر اشغالگری اسرائیل و هم در برابر تروریسم تکفیری است.

معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران ضمن احترام به همه اجزای جامعه متنوع لبنان هم از روند توافق داخلی لبنان حمایت می کند و هم از روند موثر مقاومت در برابر تروریسم.

در ادامه ولید جنبلاط نیز به خبرنگاران گفت: با آقای جابری انصاری درباره مسائل دوجانبه گفت و گو کردیم. ایشان بر حمایت ایران از تنوع موجود در لبنان تاکید کرد.

وی افزود: تاکید بر مبارزه مقاومت و ارتش لبنان با تروریسم و ضرورت آزادسازی مزارع اشغالی شبعا از جمله مواردی بود که در گفت و گو با آقای جابری انصاری مورد بررسی قرار گرفت.

ولید جنبلاط یکی دیگر از موضوعات مورد گفت و گو با معاون وزیر خارجه ایران را بحث درباره ضرورت حل و فصل اختلاف های بین ایران و اعراب از طریق گفت و گو دانست.

وی تاکید کرد که هیچ راهی جز حل اختلاف از طریق گفت و گو وجود دارد.

جنبلاط با اشاره به اینکه تحولات مربوط به مذاکرات آستانه درباره سوریه یکی از محورهای گفت و گوی وی با جابری انصاری بوده است، به ضرورت تکمیل روند سیاسی و حل بحران در سوریه از طریق گفت و گو تاکید کرد.

52311

کد N1753841

وبگردی