آفتاب

صدور حکم اعدام برای ۱۰ نفر به اتهام تلاش برای ترور نخست‌وزیر بنگلادش

صدور حکم اعدام برای ۱۰ نفر به اتهام تلاش برای ترور نخست‌وزیر بنگلادش

دادگاهی در بنگلادش حکم ۱۰ نفر از اعضای یک گروه افراط گرا را به اتهام تلاش برای ترور نخست‌وزیر در سال ۲۰۰۰ میلادی به مرگ محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، یکی از دادگاه‌های بنگلادش ۱۰ نفر از اعضای گروه افراط‌گرای «حرکه الجهاد الاسلامی» را به اتهام تلاش برای ترور نخست‌وزیر بنگلادش در سال ۲۰۰۰ میلادی به تیرباران محکوم کرد.

این دادگاه همچنین یک نفر دیگر از اعضای این گروه افراط‌گرا را به حبس ابد و یک فرد دیگر را نیز به تحمل ۱۴ سال حبس محکوم کرد.

علاوه بر این افراد، ۹ نفر دیگر نیز به جرم فراهم آوردن مواد منفجره برای این گروه افراط‌گرا به ۲۰ سال حبس محکوم شدند.

این دادگاه اعلام کرد که افراد محکوم شده در سال ۲۰۰۰ میلادی تلاش داشته‌اند با کار گذاشتن مواد منفجره در محل یکی از گردهمایی‌های «شیخ‌ حسینه» نخست‌وزیر بنگلادش وی را ترور کنند.

دادستان بنگلادش هدف این گروه از کار گذاشتن این بمب را اقدام برای ترور نخست‌وزیر بنگلادش و همچنین دیگر مقام‌های سیاسی ارشد بنگلادش اعلام کرد.

پیش‌تر «عبدالحنان» رهبر گروه حرکه الجهاد الاسلامی نیز به اتهام تلاش برای ترور یکی از نمایندگان دولت بریتانیا در بنگلادش در ماه آوریل سال ۲۰۰۴ میلادی به دار آویخته شده بود. 

گروه‌های افراطی بنگلادش شیخ حسینه را به دلیل سیاست‌های سکولارش در اداره کشور همیشه مورد هجمه قرار داده‌اند و در مقابل نیز دولت بنگلادش برخی از رهبران این گروه‌ها را در سال‌های اخیر اعدام کرده است.

کد N1753752

وبگردی