آفتاب
رئیس سازمان بهزیستی کشور:

۴۷ درصد طلاق ها در پنج سال اول ازدواج رخ می دهد

۴۷ درصد طلاق ها در پنج سال اول ازدواج رخ می دهد

قزوین- رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۴۷ درصد طلاق ها در پنج سال اول ازدواج رخ می دهد لذا باید ارائه مشاوره های تخصصی، آموزش های مهارت زندگی و مراقبت دانش آموزان را جدی بگیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه همایش علمی کاربردی معاونان پیشگیری سازمان بهزیستی پس از سه روز با حضور محسنی بند پی ریاست این سازمان، فریدون همتی استاندار، جمال انصاری رئیس کل دادگستری، حجت الاسلام صادقی نیارکی دادستان در سالن باغستان قزوین برگزار شد.

محسنی بندپی در این مراسم گفت: اثربخشی کارها در بهزیتسی بسیار مهم است و ما دنبال نتیجه و خروجی کارها هستیم تا بتوانیم هزینه ها را در جای مناسب استفاده کنیم.

وی بیان کرد: با برنامه های عملی و اثربخش در بهزیستی و حوزه پیشگیری خوشبختانه شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در بخش های مختلف هستیم و رضایت نسبی خوبی از خدمات ارائه شده حاصل شده است.

رئیس سازمان بهزیستی استان قزوین یادآورشد: اجرای غربالگری و شناسایی اختلالات ژنتیکی در ازدواج های پرخطر اجباری شده و این کار توانسته نتایج ارزشمندی داشته باشد و از بسیاری از آسیبها جلوگیری کند.

محسنی بندپی گفت: هر خانواده که یک معلول دارد در حاملگی دوم تحت حمایت های مالی، مشاوره ای و ژنتیکی بهزیستی قرار می گیرد تا از تولد فرزند معلول دیگر پیشگیری شود.

وی اضافه کرد: اولویت همه برنامه های بهزیستی در امور یپشگیرانه است تا از بروز آسیبها و تحمیل هزینه های بیشتر جلوگیری شود.

۴۷ درصد طلاق ها در ۵ سال اول ازدواج است

رئیس سازمان بهزیستی استان قزوین اظهارداشت: آمارها نشان می دهد ۴۷ درصد طلاق ها در پنج سال اول ازدواج رخ می دهد لذا باید ارائه مشاوره های تخصصیف آموزش های مهارت زندگی و مراقبت در دانش آموزان را جدی بگیریم و اینده پژوهی را در دستور کار قرار دهیم تا کارها سامان بهتری داشته باشد و ازاسیب ها پیشگیری شود.

محسنی بندپی یادآورشد: در حوزه طلاق یک بخش کار دادن مشاوره های روان شناسی و مهارتی است و در کنار آن مددکاری اجتماعی و آموزش قبل از ازدواج و فرزند پروری را نیز جدی گرفته ایم.

وی در خصوص غربالگری ها نیز گفت: اگر پوشش غربالگریها بالای ۸۰ درصد باشد سازمان های بین المللی هم حمایت می کنند که خوشبختانه در غربالگری و تنبلی چشم میزان پوشش افراد  بهزیستی به ۸۰ درصد رسیده که امیدواریم بتوانیم از حمایتهای جهانی نیز استفاده کنیم.

راه اندازی ۱۵۰ اورژانس اجتماعی در کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور از توسعه اورژانس اجتماعی در کشور خبرداد و اظهارداشت: راه اندازی ۱۵۰ اورژانس اجتماعی در سراسر کشور در دستور کار است و امسال عملیاتی می شود که نیمی از آنها فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی بیان کرد: راه اندازی مراکز جامع خدمات بهزیستی در ۳۰ شهر کشور آغاز شده و همه مراکز استانها از این خدمات بهره مند خواهند شد.

محسنی بندپی اضافه کرد: خدمات پیشگیری در سطوح یک، دو و سه در سراسر کشور داده می شود که بی نظیر است و با مداخلات به هنگام، تخصصی و کارآمد و توانمند سازی افراد تلاش می کنیم از آسیب ها جلوگیری کنیم.

در این مراسم از تمبر همایش علمی کاربردی معاونان پیشگیری سازمان بهزیستی کشور توسط رئیس سازمان بهزیستی کشور، استاندار و رئیس مجمع نمایندگان استان رونمایی شد.

کد N1753507

وبگردی