آفتاب

سد کمال‌صالح، منبع آب 50 درصد اراکی‌ها

سد کمال‌صالح، منبع آب 50 درصد اراکی‌ها

نمایندگان شهرهای اراک، خنداب و کمیجان، به همراه نماینده شازند، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی و جمعی دیگر از مدیران این شرکت از خط ...

دنياي اقتصاد – اراك – محمدرضا اكبري اصل:نمایندگان شهرهای اراک، خنداب و کمیجان، به همراه نماینده شازند، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی و جمعی دیگر از مدیران این شرکت از خط انتقال، تصفیه‌خانه و سد کمال‌صالح دیدن کردند.آمره‌ای، مدیرعامل شركت آب منطقه‌ای مرکزی در این دیدار که به‌منظور بررسی مسائل و همچنین امکان اجرای طرح‌های تامین آب در آینده انجام شد، گفت: سد مخزنی کمال صالح روی رودخانه تیره (از سرشاخه‌های دز) در فاصله 1/ 2 کیلومتری پایین‌دست محل تلاقی رودخانه‌های تیره و قلعه‌نو، واقع در 46 کیلومتری جنوب شازند و 74 کیلومتری جنوب غربی اراک در استان مرکزی قرار دارد.

 

وی ادامه داد: تامین آب شرب مورد نیاز شهر اراک در یک افق بیست ساله، تغذیه زیرزمینی اراضی مجاور و کنترل جریان‌های سطحی رودخانه‌های تیره و قلعه‌نو از اهداف عمده طرح است و با احداث این سد سالانه 65 میلیون مترمکعب آب تنظیم می‌شود، 110میلیون مترمکعب حجم مخزن این سد است و برای این طرح 4/ 87 کیلومتر خط انتقال تعبیه شده است. وی با اشاره به سد کمال‌صالح به‌عنوان طرحی شاخص هم برای شهر اراک و هم برای صنایع مستقر در مسیر گفت: اکنون حدود 50 درصد آب شرب شهر اراک از سد کمال صالح تامین می‌شود که این آب، بسیار با کیفیت و مطلوب است. مقدسی، نماینده شهرهای اراک، خنداب و کمیجان نیز گفت: آب یک موضوع چالش برانگیز و با اهمیت محسوب می‌شود و با توجه به همت مسوولان در سال‌های گذشته اکنون اراک به لحاظ تامین آب شرب در بحران قرار ندارد و این موضوع اهمیت برنامه‌ریزی برای تامین آب در آینده را روشن می‌کند. وی ادامه داد: مجمع نمایندگان استان در جلسه‌ای که با وزیر نیروی جدید خواهد داشت حتما دغدغه‌ها و نگرانی‌های استان در آینده را مطرح خواهد کرد. کریمی، دیگر نماینده شهرهای اراک، خنداب و کمیجان نيز گفت: آب سد کمال صالح مهم‌ترین منبع تامین آب شرب اراک محسوب می‌شود و 50درصد مردم شهر از این آب استفاده می‌کنند.

کد N1753403

وبگردی