آفتاب

سیستم جاسوسی جدید از طریق موزیک

سیستم جاسوسی جدید از طریق موزیک

تیمی متشکل از چند دانشجو اخیرا روشی را اختراع کرده‌اند که با استفاده از موزیک می‌توان دستگاه‌های هوشمند را به ابزار جاسوسی تبدیل کرد. این ...

آی‌تی‌ایران:تیمی متشکل از چند دانشجو اخیرا روشی را اختراع کرده‌اند که با استفاده از موزیک می‌توان دستگاه‌های هوشمند را به ابزار جاسوسی تبدیل کرد. این سیستم که بر پایه تکنولوژی سونار (Sonar) طراحی شده است، سیگنال‌های به‌خصوصی را به موزیک‌هایی که از طریق اسمارت‌فون‌ها پخش می‌شوند ارسال می‌کند، سپس سیستم با استفاده از میکروفون همان دستگاه می‌تواند به نوسانات سیگنال گوش دهد وحتی حرکات افراد نزدیک به میکروفون را تشخیص داده و ثبت کند. سونار تکنولوژی است که با استفاده از امواج صوتی قادر است حرکات و فاصله اهداف در زیر آب را تشخیص دهد و عموما توسط زیردریایی‌ها استفاده می‌شود.

 

تیم تحقیقاتی دانشگاه واشنگتن که طراحی این سیستم جاسوسی را بر عهده داشته، نسخه آزمایشی آن را روی یک تلویزیون اسمارت 42 اینچ و در 5 خانه مختلف در ایالت سیاتل آزمایش کرد. نتایج نشان داد که این متد جاسوسی قادر است حرکات افراد مختلفی که در نزدیکی (تا 18 سانتی‌متری) میکروفون دستگاه حرکت می‌کنند را شناسایی کند و همچنین می‌تواند فرق بین حرکات و حالات بدنی مختلف افراد را با دقت بالایی تشخیص دهد. این تکنولوژی می‌تواند حرکات افراد حتی در پشت دیوار را با دقت نسبتا کمتری تحت‌نظر داشته باشد. این تیم تحقیقاتی همچنین اعلام کرد که شنوندگان نمی‌توانند موزیک‌های حاوی سیگنال‌های مخفی سونار را تشخیص دهند. در چند سال اخیر تجهیزات هوشمند منزل متاسفانه آسیب‌پذیری بالایی نسبت به حملات هکرها نشان داده‌اند و البته اسمارت‌فون‌ها نیز از این قاعده مستثنا نبوده‌اند. امروزه تنها چیزی که این هکرها برای جاسوسی از منزل کاربران دنیا نیاز دارند، یک اسپیکر و یک میکروفن ساده است.

کد N1753380

وبگردی