آفتاب

ستاد زن و خانواده را فعال می‌کنیم/ جلساتی را با حضور تمامی طیف‌های سیاسی برگزار خواهیم کرد

ستاد زن و خانواده را فعال می‌کنیم/ جلساتی را با حضور تمامی طیف‌های سیاسی برگزار خواهیم کرد

معاون رئیس‌جمهور گفت:ستاد زن و خانواده را فعال خواهیم کرد. ان‌شاالله بتوانیم جلسات این ستاد را برگزار کنیم. همچنین برای خانواده و مسائل آن برنامه‌هایی داریم. درصدد آن هستیم جلساتی را با تمامی طیف‌های سیاسی و جناح‌ها برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، معصومه ابتکار عصر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت درخصوص اولین نشست دولت دوازدهم گفت:‌ امروز جلسه بسیار خوبی را در دولت داشتیم. منشور اخلاقی کابینه دوازدهم قرائت شد و در حضور رئیس جمهور سوگند یاد کردند.

او با بیان اینکه در این جلسه اعضای دولت پایبندی خود را به منشور اخلاقی اعلام کردند، اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور در این جلسه، مقداری درخصوص دولت دوازدهم و مسائل آن صحبت کردند. همچنین در این جلسه، درخصوص ادارات جلسه و آیین‌نامه‌های آن نیز مطالباتی مطرح شد.

معاون رئیس‌جمهور در خصوص برنامه‌های معاونت زنان و خانواده در دولت دوازدهم نیز تصریح کرد: هم‌اینک در حال بررسی و بازنگری ساختار معاونت زنان هستیم. در حال حاضر، معاونت زنان در حد یک دفتر است. ان‌شاالله با مشورت رئیس‌جمهور و همراهی دولت، بتوانیم در ساختار مدیریتی موجود و بکارگیری زنان اصلاحاتی را به وجود آوریم.

ابتکار با بیان اینکه ستاد زن و خانواده را فعال خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: ان‌شاالله بتوانیم جلسات این ستاد را برگزار کنیم. همچنین برای خانواده و مسائل آن برنامه‌هایی داریم. درصدد آن هستیم جلساتی را با تمامی طیف‌های سیاسی و جناح‌ها برگزار کنیم.

او با بیان اینکه رویکرد ما در معاونت زنان مبتنی بر نگاه ملی است، ابراز داشت: ما با رویکرد ملی می‌خواهیم نظرات همه کارشناسان و صاحبنظران را شنیده و از نظرات آنها استفاده کنیم.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: همچنین بنا داریم نشستی را با حضور مشاوران وزرا، استانداران و مدیران کل استانی برگزار کنیم و سیاست‌های دولت دوازدهم را در حوزه زنان مطرح و رویکردها را مورد پیگیری قرار دهیم.

ابتکار با بیان اینکه آقای رئیس‌جمهور در خصوص حضور زنان در مسئولیت‌های اجرایی مسائل را به صورت جدی مطرح کرده‌اند، عنوان کرد: ما این مسائل را به صورت جدی مورد پیگیری قرار می‌دهیم تا زنان در ستادها حضور جدی‌تری داشته باشند. در این راستا، استفاده از ظرفیت زنان و جوانان در معاونت‌ها جزو سیاست‌های ابلاغی است و ۳۰ درصد مسئولیت‌ها و پست‌ها باید برعهده زنان باشد.

او با اشاره به رویکرد خود در سازمان حفاظت از محیط زیست یادآور شد: در روزهای پایانی کار من در سازمان محیط زیست، تقریبا ۳۰ درصد از مسئولیت‌ها در اختیار زنان قرار گرفته بود. دو معاون و دو مشاور من از زنان بودند. رئیس پژوهشگاه و هشت تن از مدیران ستادی و استانی از زنان بودند.

کد N1753262

وبگردی