آفتاب

محور اصلی‌ کارمان تولید و اشتغال است

محور اصلی‌ کارمان تولید و اشتغال است

وزیر اقتصاد تاکید کرد: محور اصلی‌مان همان تولید و اشتغال است. همدلی در دولت را برای این که با وزارتخانه‌های دیگر همکاری کنیم تا به این هدف برسیم، دنبال می‌کنیم. سعی می‌کنیم که تمامی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های وابسته و آنهایی که به نحوی با این وزارتخانه مرتبط هستند را در این زمینه بکار گیریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود کرباسیان در حاشیه اولین جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که اولین تصمیمی که خواهید گرفت چیست و مردم چه زمانی می‌توانند آن را مشاهده کنند، گفت: اینجا جا دارد در وهله اول تشکر کنم از نمایندگان مردم شریف ایران که چنین رای اعتمادی به بنده دادند.

او افزود: به هر حال ما در سال تولید و اشتغال هستیم و رییس‌جمهور در سخنرانی خود هم به این مساله اشاره داشتند که این موضوع محوری‌ترین کار امسال است به لحاظ گستردگی وزارت اقتصاد و دارایی در زمینه‌های مختلف از اجرای اصل ۴۴، مالیات ، خصوصی‌سازی همچنین بازار سرمایه ، همکاری با نظام بانکی و همچنین جذب سرمایه گذاری خارجی یک محور خاصی را نمی‌شود دنبال کرد.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: محور اصلی‌مان همان تولید و اشتغال است. همدلی در دولت را برای این که با وزارتخانه‌های دیگر همکاری کنیم تا به این هدف برسیم، دنبال می‌کنیم. سعی می‌کنیم که تمامی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های وابسته و آنهایی که به نحوی با این وزارتخانه مرتبط هستند  را در این زمینه بکار گیریم.

او با اشاره به موضوع اشتغال تاکید کرد: این مساله حتما یک برنامه‌های اجرایی می‌خواهد و اینکه لازم است ما در بعضی موارد با وزارتخانه‌های دیگر مشارکت کنیم چون اشتغال یک فرآیند گسترده‌ای دارد؛ یعنی باید نظام بانکی بتواند در جذب منابع نقدینگی و جریان حساب‌های جاری به مبادی ایجاد اشتغال کمک کند و بازار سرمایه بتواند منابع تامین سرمایه را برای سرمایه‌گذاری کوتاه و بلند مدت برای آنها فراهم بیاورد.

کرباسیان در پاسخ به این سوال که چقدر تیم اقتصادی با معاونت اقتصادی همکاری خواهد کرد، گفت: بالاخره همه ما یک شرح وظایفی داریم امیدواریم که همه ما هماهنگ باشیم یعنی هماهنگی یک اصل کاملا اساسی است.

کد N1753239

وبگردی