آفتاب

اعطای تندیس زرین به مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی

اعطای تندیس زرین به مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی

ششمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی در دانشگاه تربیت مدرس با اعطای تندیس زرین به مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی به کار خود پایان داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در ششمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی عصر چهارشنبه ۲۵ مرداد در دانشگاه تربیت مدرس از برندگان با اعطای تندیس بلورین، سیمین و زرین تقدیر شد.

در این آیین با اهدای تندیس زرین از برندگان این بخش از جمله مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه وشهرسازی و روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور تجلیل شد.

همچنین در این مراسم، نشان تعالی روابط عمومی به روابط عمومی‌های سازمان هواپیمایی کشوری  و اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان هرمزگان تعلق گرفت.

 

نتایج مطلوب در روابط عمومی‌ها معلول توانمندسازی‌هاست

دبیر آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران در این مرسم تاکید کرد: عامل مهم در تحقق الگوی سرآمدی در روابط عمومی‌ها، منابع انسانی کارآمد از جمله مدیران روابط عمومی‌ها هستند.

دبیر آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران وجود مدل توسعه را در روابط عمومی ضروری دانست و اظهار داشت: مدل سرآمدی، مدلی همه جانبه است که به همه عوامل لازم برای موفقیت و اثربخشی توجه دارد و با اجرای این مدل در دستگاه‌های اجرایی، شاهد توسعه پاسخگویی، ارائه خدمات ارتباطی کیفی و افزایش میزان رضایت ذی‌نفعان خواهیم شد.

وی گفت: در حال حاضر از روابط عمومی‌ها، عملکرد و اثربخشی می‌خواهند، اما به تقویت زیر ساخت‌ها و توانمندسازها توجه نمی‌کنند.

سفیدی نتایج مطلوب را معلول توانمندسازی‌ها دانست و تأکید کرد: تجهیز و تأمین منابع مادی، انسانی، فنی، فن آوری و تجهیزاتی روابط عمومی‌ها، گام نخست در این راه است.

همچنین، رئیس انجمن بین‌المللی روابط عمومی در پیامی به ششمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران، بر توسعه اثربخشی و سنجش آن در یک روابط عمومی سرآمد تأکید کرد.

«بارت. دی. وریس» در این پیام اظهار داشته است: ما هنوز در جایگاهی نیستیم که همه آثار روابط عمومی به اثربخشی کامل شوند، اما ما می‌توانیم یک معیار معادل سازی را داشته که نتایج آثار بر آن اساس مورد ارزیابی قرار گیرد. امروزه، اکثر کارگزاران روابط عمومی می‌دانند با این معیار معادل سازی نمی‌توان نتایج کامل دست یافت. اما همه کارگزاران روابط عمومی تلاش دارند به نتایج قابل سنجش واقعی که ارزش واقعی برنامه و کمپین روابط عمومی را نشان می‌دهد، دست یابند. اطمینان دارم که در آینده نزدیک به اثربخشی کامل دست خواهیم یافت.

وی افزوده است: برگزاری این رویداد برای کارگزاران روابط عمومی بسیار مهم است و آنان را مصصم تر می‌سازد تا به نتایج قابل سنجش و سرآمد دست یابند همان گونه که اصولاً عملکرد آنها از قبل در راستای اثربخشی و سرآمدی بوده است.

 

معیارهای سرآمدی، توسعه منابع انسانی، فنی، مادی و جلب مشارکت‌هاست

همچنین هیئت داوران و ممیزان ششمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران بیانیه‌ای را منتشر کرده و توضیح داده است: بررسی وضعیت روابط عمومی‌‌ها با توجه به معیارهای ۹ گانه اصلی و بنیادین سرآمدی، نشان داد که ضعف عمده آنها در معیار مدیریت فرایندی و معیار راهبرد و خط مشی است. این ضعف‌‌ها، نشانه دو نارسایی جدی هستند، نخست اینکه کیفیت در فعالیت‌‌های روابط عمومی در سطح نازل و غیرقابل قبول قرار دارد و متأسفانه شاهد اهتمام جدی و کافی برای اصلاح روش‌­های ارائه خدمات ارتباطی و ارتقای سطح آنها نیستیم.

در این بیانیه تصریح شده است:  فعالیت‌‌های روابط عمومی، برپایه پژوهش شکل نمی‌گیرند.این مسئله، روابط عمومی‌ها را از یکی از اصول برجسته روابط عمومی که متضمن عملکرد علمی و آگاهانه با نتایج قابل پیش‌بینی و حداکثر اثر‌بخشی است، دور می‌کند. به همین دلیل، شاهد کمترین توجه لازم به تحقیقات تشخیصی اولیه و تحقیقات ثانویه هستیم. به بیان دیگر، مطالعات ارتباطی و پژوهش‌‌های افکار عمومی، کمیت و کیفیت قابل قبولی ندارند. در چنین وضعیتی شاهد اجرای طرح‌­های مخاطب ‌پژوهی، مسئله‌شناسی ارتباطی و مطالعه سرمایه اجتماعی نیستیم.

هیئت داوران و ممیزان ششمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی یادآوری کرده‌اند: بیشتر روابط عمومی‌‌ها آمادگی و توانمندی لازم برای مشارکت در حل مسائل سازمان را ندارند. در شرایطی که امروزه شاهد تحول اساسی در رویکردهای روابط عمومی و پذیرش مسئولیت در حوزه حل مسائل سازمان هستیم، متأسفانه روابط عمومی‌‌ها فاقد ایده و طرح و برنامه و آمادگی‌‌های لازم در این زمینه هستند. عدم مطالعه رویدادهای سازمان در گذشته و حال و بی ‌اطلاعی از نقش و تأثیر احتمالی عوامل ارتباطی و اقدامات بایسته و شایسته درصورت بروز مسئله یا بحران، نگران کننده است و رهایی از آن، نیاز به توجه جدی دارد.

در این بیانیه آمده است: یکی از معیارهای اصلی سرآمدی، توسعه منابع انسانی، فنی، مادی و فیزیکی و جلب مشارکت‌هاست. لیکن در نوسازی و روزآمد کردن روابط عمومی و استفاده از تجهیزات و امکانات جدید، گام‌‌های بلندی برداشته نشده و استفاده از امکانات و ابزارهای الکترونیک در روابط عمومی‌ها هنوز به شیوه‌‌ای بایسته و شایسته، رایج و عمومی نشده است. در عین حال، ضرورت برنامه‌‌ریزی راهبردی برای برقراری ارتباطات و توسعه حوزه ارتباطی و گسترش مشارکت‌ها با سایر سازمان‌ها و تشکل‌ها قویاً احساس می‌­شود.

در سخن پایانی این بیانیه هیئت داوران و ممیزان پیشنهاد داده است: آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی، تعهد و عمل روابط عمومی‌‌ها به حرکت در مسیر سرآمدی و در نهایت، انطباق فعالیت‌­ها با شاخص‌های تعالی و ترقی در این حرفه است. هرگاه  مجموعه معیارهای سرآمدی، مورد توجه قرار گیرند، هم مدیران ارشد به خرسندی و رضایت می‌رسند، هم ذی‌نفعان راضی می‌شوند و هم خود روابط عمومی‌ها به رضایت بیشتری از کوشش‌های خود نائل می‌گردند.

 

کد N1753112

وبگردی