آفتاب

واکنش شورای شهر به درخواست نامگذاری معبری به نام مصدق

واکنش شورای شهر به درخواست نامگذاری معبری به نام مصدق

عضو شورای شهر تهران گفت: با توجه به نظر امام خمینی (ره) نسبت به مصدق، نامگذاری خیابانی به اسم ایشان جای تامل دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی شاکری در سیصد و هفتادمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به نامگذاری بیش از 1500 معبر و مکان در شهر تهران گفت: تازه‌ترین مراسم رونمایی از پلاک معبر نامگذاری‌ای متعلق به مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود که روز جمعه طی مراسمی انجام شد.

شاکری ادامه داد: در جلسه مذکور حجت‌الاسلام دعایی، عضو مجمع روحانیون مبارز خواستار نامگذاری مکانی به نام مرحوم دکتر محمد مصدق شدند. طرح این نامگذاری سال گذشته با امضای عده‌ای از اعضای شورای شهر به کمیسیون نامگذاری واصل شد و ما هم موضوع را در دستور کار قرار دادیم و در جلسات متعددی به آن پرداختیم، اما در جریان بررسی موضوع با سخنی از امام خمینی (ره) که اظهارنظرشان درباره مصدق بود، مواجه شدیم و با توجه به نظر امام نامگذاری معبری به نام مصدق به نظرمان تامل برانگیز آمد.

شاکری با بیان اینکه با وجود این صراحت لهجه امام، چگونه می‌توانیم با حفظ و صیانت از کلام ایشان منشاء اخذ تصمیم منطقی و قابل دفاع در محضر شهروندان باشیم، گفت: با توجه به این سخنان، نامه‌ای خطاب به آقای دعایی نوشته و رونوشتی هم برای تمام اعضای شورای شهر ارسال کردم تا راهنمایی کنند، اکنون تکلیف چیست و چگونه کمیسیون نامگذاری به این درخواست پاسخ دهد؟

کد N1753077

وبگردی