آفتاب
مسئول دبیرخانه کانون مساجد یزد:

مسجد بستر مناسب کاهش آسیب‌های اجتماعی/مساجد فقط نمازخانه نباشند

مسجد بستر مناسب کاهش آسیب‌های اجتماعی/مساجد فقط نمازخانه نباشند

یزد ـ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد، مساجد را بستری مناسب برای کاهش آسیبهای اجتماعی دانست و گفت: نقش و کارکرد مساجد بسیار متنوع است که باید احیا شود.

محسن رستگاری در گفتگو با خبرنگار مهر با گرامیداشت روز جهانی مساجد اظهار داشت: مسجد بهترین بستر برای گسترش فرهنگ اسلامی است و توجه به این ظرفیت می تواند زمینه ساز نشر ارزش ها و مفاهیم اسلام ناب محمدی (ص) باشد که در این مسیر، ایجاد باور مسجدمحوری در تمام تصمیم‌های کلان تنها راه تحقق این مهم است.

وی افزود: ایجاد کانون های فرهنگی هنری مساجد یک حرکت مهم در راستای احیای کارکردهای فرهنگی تبلیغی مساجد است و به تعبیری  می تواند زمینه ساز تحقق مسجد طراز اسلامی باشد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد بیان کرد: نکته مهم برای رسیدن به مسجد طراز اسلامی، همکاری و همراهی عامه مردم، علما و مسئولان است و در این زمینه نیز حضور پرشور مردم و تشکیل صفوف فشرده و شرکت در برنامه های مسجد و هدایت و راهبری علما و ائمه جماعت و سیاستگذاری و حمایت از فعالیت های مسجد محور توسط مسئولان، می تواند ما را در رسیدن به این مهم یاری دهد.

رستگاری ادامه داد: در برنامه ریزی ها باید ظرفیت و مسئولیت کلان مسجد و متولیان آن مدنظر قرار گیرد اما امروزه متاسفانه بسیاری از مساجد تبدیل به نمازخانه شده و تنها به اقامه نماز محدود شده اند. 

وی تاکید کرد: لازم است با برنامه ریزی صحیح و جذب حداکثری و حضور جوانان، کارکردهای  فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، سیاسی و حتی اقتصادی آن احیا شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد افزود: مسجد امروزه می تواند بهترین بستر حل مشکلات و آسیب های اجتماعی باشد همچنین ارتباط مسجد و متولیان آن با خانواده ها در هر محل و نظارت و سرکشی های مستمر با آنها می تواند از ایجاد آسیب های اجتماعی جلوگیری کند.

کد N1753020

وبگردی