آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد:

تست مخزن انتقال آب سد طالقان به هشتگرد در حال انجام است

تست مخزن انتقال آب سد طالقان به هشتگرد در حال انجام است

ساوجبلاغ - فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به روند اجرایی طرح انتقال آب سد طالقان به شهر جدید هشتگرد، گفت: تست مخزن و خط انتقال این طرح در حال انجام است.

ابوالقاسم پالیزگیر در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به روند اجرایی طرح انتقال آب از سد طالقان به شهر جدید هشتگرد، اظهار کرد: با تشکیل شهر جدید هشتگرد، تأمین منابع آبی این شهر خارج از شهرستان پیش‌بینی‌شده بود.

وی بابیان اینکه تأمین بخشی از آب شهر جدید هشتگرد از طریق سد طالقان پیش‌بینی‌شده بود، افزود: این مهم باگذشت ۲۰ سال عملیاتی نشده بود.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ تصریح کرد: تأمین آب شهر جدید هشتگرد از طریق سد طالقان دو سال و نیم گذشته پیگیری و موردبررسی قرار گرفت.

پالیزگیر ضمن قدردانی از حمایت‌های معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر نیرو، نمایندگان سابق و فعلی شهرستان ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی و استاندار البرز به سبب پیگیری‌های انجام‌گرفته در این خصوص، خاطرنشان کرد: این مهم به‌عنوان یک پیشنهاد مطرح و در وزارت نیرو تصویب شد.

وی گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان البرز، طرح انتقال آب به هشتگرد مصوب و بنا شد ملاحظات لازم در خصوص عملیاتی شدن آن انجام و موردتوجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با اعلام اینکه اعتباری بالغ‌بر ۳۰ میلیارد تومان برای تصفیه‌خانه آب شهر جدید در  نظر گرفته شد، افزود: شرکت آب و فاضلاب شهری سر موعد مقرر تعهدات خود در این خصوص را انجام داد[span dir='LTR'].

وی با اشاره به جانمایی مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی توسط شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، یادآور شد: تست مخزن و خط انتقال این طرح در حال انجام است.

وی میزان انتقال آب از سد طالقان به شهر جدید هشتگرد را ۵ میلیون مترمکعب در سال برشمرد و گفت: درصدد هستیم این پروژه طی هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

کد N1752908

وبگردی