آفتاب

هنرمندان تهدید کردند؛ ترامپ صرفنظر کرد

هنرمندان تهدید کردند؛ ترامپ صرفنظر کرد

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به همراه بانوی اول با تهدید هنرمندان، به جشن بزرگداشت هنرمندان نمی روند.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از وب سایت خبری رویترز، دونالد ترامپ به همراه ملانیا ترامپ بانوی اول ایالات متحده با ارسال تبریک به هنرمندان حاضر در این جشن که قرار است از انها قدر دانی شود، اعلام کردند که در این جشن حضور نخواهند داشت.

در همین حال بی بی سی گزارش داده است: در اقدامی نادر، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و همسرش به جشن بزرگداشت هنرمندان که در مرکز هنری-فرهنگی جان.اف.کندی واشنگتن برگزار می‌شود، نمی‌روند.

برخی از هنرمندان برجسته چون لاینل ریچی، تهدید کرده بودند در صورت حضور آقای ترامپ، مراسم را تحریم خواهند کرد.

قرار است در این مراسم که دسامبر آینده برگزار می‌شود به چند هنرمند برجسته آمریکایی نشان افتخار اعطاء شود.

اما بسیاری از هنرمندان آمریکایی که از سیاست‌های آقای ترامپ ناراضی‌اند نسبت به حضور در این مراسم در صورت آمدن رئیس‌جمهوری، اظهار نارضایتی کرده بودند.

بخشی از اعتراض هنرمندان به تلاش آقای ترامپ در ماه مارس گذشته مربوط می شود که طی آن بنا دارد بودجه فدرال رسانه‌های عمومی و کمک هزینه‌های پروژه‌های هنری را قطع کند اما بخشی از این اعتراض‌ها هم به موضع‌گیری‌های هفته گذشته او در برابر وقایع خونین شهر شارلوتزویل مربوط می‌شود.

روز شنبه گذشته تظاهرات گسترده راست گرایان افراطی در شارلوتزویل ایالت ویرجینیا با درگیری میان آنها و مخالفانشان همراه شد و طی آن راندن یک خودرو به میان جمع مخالفان نژادپرستی به کشته شدن یک زن جوان و مجروح شدن ۱۹ نفر دیگر انجامید.

موضع‌گیری آقای ترامپ که طی آن هر دو سوی وقایع شارلوتزویل را "مقصر" دانسته بود، با واکنش های گسترده بسیاری روبرو شده است.

همزمان آقای ترامپ که مشاور ارشد امور راهبردی خود، استیو بنن، را روز جمعه از کاخ سفید اخراج کرد در چند روز اخیر با انزوای سیاسی بیشتری روبرو شده است.

کاخ سفید، روز شنبه (۱۹ اوت - ۲۸ مرداد) طی اطلاعیه‌ای از انصراف رئیس جمهوری و همسرش برای حضور در جشن مرکز هنری جان.اف. کندی خبر داد: "رئیس جمهوری و بانوی اول تصمیم گرفته‌اند برای این که میهمانان و چهره‌های فاخر دریافت کننده جوایز به دور از دنیای سیاست و مشغله‌های آن جشن خود را برگزار کنند، در این مراسم حضور پیدا نکنند."

"بانوی اول، ملانیا ترامپ و همسرش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری همزمان صمیمانه‌ترین تبریکات خود را به دریافت‌کندگان نشان‌های افتخار امسال تقدیم می‌کنند."

کارمن دلاوالده، رقصنده و طراح رقص که قرار است ماه دسامبر آینده در این مراسم نشان افتخار دریافت کند، تهدید کرده بود که اگر کاخ‌سفید در مراسم اهدای جوایز حضور پیدا کند، او مراسم را بایکوت خواهد کرد.

لاینول ریچی، خواننده سرشناس هم با اظهار نارضایتی از عملکرد دولت، درباره حضورش در مراسم اظهار تردید کرده بود.

"من واقعا از آنچه اکنون در حال روی دادن است ناخشنودم؛ آز آنچه هر هفته، هر هروز و هر ساعت شاهد آنیم."

نورمن لی‌یر، تهیه کننده برجسته تلویزیونی که قرار است در این مراسم به علت یک عمر تلاش از او تقدیر شود هم تهدید کرده بود که اگر کاخ‌سفید برای اهدای جوایز دخیل شود، او به مرکز هنری کندی نخواهد رفت.

"اکنون از هر زمان دیگری واجب‌تر است که ما حمایت‌‍مان از جامعه هنری را نشان دهیم."

52310

کد N1752824

وبگردی