آفتاب

رشد جهانی سرمایه‌گذاری در امنیت اطلاعات

رشد جهانی سرمایه‌گذاری در امنیت اطلاعات

شد اطلاعات در دنیای مدرن دیجیتال امروزی، پردازش، ذخیره و تامین امنیت را به موضوعی جدی تبدیل کرده است. در حقیقت تاثیر رویدادهای امنیتی روی ...

دنیای اقتصاد: رشد اطلاعات در دنیای مدرن دیجیتال امروزی، پردازش، ذخیره و تامین امنیت را به موضوعی جدی تبدیل کرده است. در حقیقت تاثیر رویدادهای امنیتی روی تجارت و کسب‌وکارها حالا آنقدر جدی است که به خطر افتادن امنیت اطلاعات می‌تواند به سادگی زندگی روزمره مردم جهان را تحت‌تاثیر قرار بدهد. با این اوصاف است که حالا سرمایه‌گذاری جهانی روی توسعه راهکارهای حفظ امنیت اطلاعات رو به افزایش است. جدیدترین بررسی‌های انجام شده از سوی موسسه تحقیقاتی گارتنر در این مورد نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری جهانی روی محصولات و راهکارهای امنیت اطلاعات تا پایان سال 2017 به 4/ 86 میلیارد دلار خواهد رسید که این میزان در مقایسه با سال 2016 رشد سالانه 7 درصدی را تجربه خواهد کرد. این در حالی است که کارشناسان انتظار دارند میزان این سرمایه‌گذاری در سال 2018 به 93 میلیارد دلار هم برسد.

 

با ادامه نفوذهای مختلف به اطلاعات و رشد تقاضا برای راهکارهای امنیتی به دنبال آن، سرمایه‌گذاری روی راهکارها و محصولات امنیت اطلاعات به سرعت در حال افزایش است و به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود بخش قابل توجهی از این سرمایه‌گذاری به بخش حفاظت از زیرساخت‌ها اختصاص پیدا کند. حالا کارشناسان انتظار دارند تا سال 2021 بخش حفاظت از زیرساخت‌ها بیشترین سهم از سرمایه‌گذاری جهانی روی امنیت اطلاعات را به خودشان اختصاص بدهند. با این حال اما خدمات امنیتی همچنان سریع‌ترین رشد را به‌خصوص در بخش خدمات برون‌سپاری IT، مشاوره و اجرا در اختیار دارد. این در حالی است که خدمات پشتیبانی سخت‌افزاری هم به دنبال افزایش تقاضا برای استفاده از خدمات ابری عمومی و راهکارهای نرم‌افزار به عنوان یک سرویس (SaaS)، رشدی هرچند اندک را تجربه خواهد کرد. «سید دشپاند» یکی از تحلیلگران موسسه گارتنر در این مورد معتقد است: «افزایش سطح آگاهی میان مدیران عامل و هیات مدیران درباره تاثیر تجاری رویدادهای امنیتی و توسعه راهکارهای نظارتی بیشتر، به رشد سرمایه‌گذاری در محصولات و خدمات امنیتی منجر شده است. البته بهبود ابزارهای امنیتی تنها با سرمایه‌گذاری در تکنولوژی‌های جدید امکان‌پذیر نیست. همان‌طور که در رویدادها و اتفاقات امنیتی اخیر در سراسر جهان دیده شد، انجام اقدامات اولیه برای حفظ امنیت اطلاعات دیگر چندان اهمیت ندارد. سازمان‌ها می‌توانند شرایط امنیتی خودشان را تنها با یافتن عناصر امنیتی اولیه و خطرات مربوط به آنها بهبود داده و نفوذپذیری‌های خطرناک را کنترل کنند.»

بررسی‌های گارتنر در این زمینه نشان می‌دهد تا سال 2020 حدود 40 درصد از قراردادهای خدمات امنیتی مدیریت شده (MSS) در دنیا با دیگر خدمات امنیتی و پروژه‌های برون‌سپاری IT تلفیق شده و در نهایت نسبت به امسال رشد بیش از 20 درصدی خواهند داشت. این در حالی است که بر اساس بررسی‌های انجام شده در این زمینه، تا سال 2021 بیش از 80 درصد از کسب‌وکارهای بزرگ در چین تجهیزات شبکه‌های امنیتی خود را از تولیدکنندگان محلی و داخلی تامین خواهند کرد.  این کشور اخیرا قانون ویژه امنیت سایبری را پذیرفته و تلاش می‌کند تا به تدریج اما با سرعت بیشتری روند جایگزینی محصولات امنیت شبکه آمریکایی را با محصولات تولیدشده توسط شرکت‌های چینی، ادامه دهد. صرف‌نظر از رشد 24 درصدی در سال 2016، گارتنر انتظار دارد رشد سرمایه‌گذاری کاربران نهایی روی محصولات و راهکارهای امنیت اطلاعات در منطقه آسیا پاسیفیک تا سال 2018 تک‌رقمی شود. این اتفاق به دنبال کاهش چشمگیر متوسط قیمت فروش این محصولات به دنبال عرضه راهکارها و محصولات رقابتی‌تر از سوی شرکت‌های چینی رخ داده است.

کد N1752705

وبگردی