آفتاب
حکایت قهرمانی که اولین شهید آزاده کشور شد؛

۵ سال اسارت قهرمانانه در زندان های عراق/شهید ترکاشوند جاودانه شد

۵ سال اسارت قهرمانانه در زندان های عراق/شهید ترکاشوند جاودانه شد

ورامین- سخن از شخصیتی است که همواره در زندگی برای دست یابی به حق و حقیقت جنگید و سرانجام در راه عشق و ارادت به میهن اسلامی و امام(ره) به شهادت رسید.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان ها- وحید محمدی یکتا- سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، یادآور رشادت های دلیر مردانی است، که شبانه روز مردانه جنگیدند، تا ما امنیت و آرامش داشته باشیم و حتی یک وجب از خاک این کشور را به دشمنان ندهیم.

کشورهای بسیاری در ۸ سال دفاع مقدس از رژیم بعث صدام، حمایت کرده و آن را تا بن دندان مسلح کردند، تا نظام اسلامی را ساقط کنند، اما خداوند برای زنان و مردان مومن این مرز و بوم که مردانه پشت سر امام(ره) و مراد خود حرکت می کردند، ایستادند، تا دشمن پس از ۸ سال، با عجز فراوان به شکست خود اذعان کند.

در این میان ملت ایران با تقدیم، بیش از ۲۰۰ هزار شهید گلگون کفن در برابر زورگویی های مستکبران جهان ایستاده و با تاسی از فرهنگ عاشورای حسینی از این میهن و انقلاب اسلامی دفاع کردند، یکی از این شهدا که بر اساس ویژگی های خاص برای همیشه برجسته شد و در خاطره ها ماند، شهید بهروز ترکاشوند است، شهیدی که تاریخ رشادت های او را فراموش نخواهد کرد.

بهروز ترکاشوند، اولین شهید آزاده کشور است، که هم رزمان، او را «شکارچی تانک» معرفی می کنند، وی سال ۶۵ در منطقه توسط مزدوران رژیم بعثی اسیر شد، اما در اسارت نیز دست از مبارزه برنداشت.

این شهید آزاده، که اولین شهید آزاده کشور است، حدود ۵ سال در زندان های رژیم بعث عراق به سر برد و در سال ۶۹ از زندان آزاد شد و در میان انبوه مردم و مسئولان استقبال کننده وارد میهن اسلامی و شهرستان ورامین شد و سپس ازدواج کرد، اما تنها چند روز پس از ازدواج، در اثر درد و رنج ناشی از شکنجه های دشمن بعثی در آذرماه همان سال ۶۹ به شهادت رسید و در گلزار شهدای حسین رضا به خاک سپرده شد.

علاقه بهروز به قرآن مثال زدنی بود

ناصر شیرکوند افزود: بهروز ترکاشوند «آر. پی. جی» زن بود، او معروف به شکارچی تانک در میان تمام بچه ها بود و با «آر. پی. جی ۷» کلاهک تانک های بعثی را به هوا پرتاب می کرد.

اردوگاه عراق  به تاسی از شهید ترکاشوند به شورش کشیده شد

یکی از جانبازان و آزادگان دفاع مقدس در خصوص فعالیت های مقاومتی شهید ترکاشوند، به خبرنگار مهر گفت: در سال ۶۷ بود، در کمپ ۱۰ رمادی عراق، اتفاقی رخ داد که تعجب همگان را واداشت شجاعت شهید ترکاشوند را به بهترین وجه به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی صباغی افزود: این شهید در اردوگاه عراق و در دوران اسارت، در برابر تهدیدهای عراقی ها نفر اولی بود که فریاد برآورد و به عراقی ها گفت، که تا ۱۰ میشمارم، اگر محل را ترک نکنید فریاد ما بلندتر می شود و سپس تا ۱۰ شمرد و فریاد برآورد که «قال رسول الله نور عینی، حسین منی انا من حسینی» ، این فریاد توسط دیگر اسرا نیز تکرار شد و به سرعت تمام کمپ را فرا گرفت و نیروهای بعثی را به وحشت انداخت.

وی گفت: تمام اسرا به حالت سینه زنی فریاد «قال رسول الله نور عینی، حسین منی انا من حسینی» برآوردند و کل اردوگاه شورش شد و شهید ترکاشوند فریاد زد «آه از این مهمان نوازی، آه از این مهمان نوازی» و مابقی اردوگاه هم تکرار می کردند.

این روزها، فرصتی است تا برگردیم و بار دیگر تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی را مرور کنیم، این شهدا رفتند تا نامی از اسلام ناب محمدی(ص) و انقلاب شکوهمند اسلامی بماند.

قطعا با بهره گیری از سیره این شهدا و فرشتگان زمینی، می توانیم بهتر و مناسب تر راه را تشخیص داده و در مقابله با جنگ نرم دشمن آمادگی داشته باشیم.

کد N1752467

وبگردی