آفتاب

کاهش 30 درصدی هزینه ها با اجرای سامانه مدیرت پروژه

کاهش 30 درصدی هزینه ها با اجرای سامانه مدیرت پروژه

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی باب یان اینکه سامانه جامع مدیریت پروژه، هزینه‌ها را ۱ تا ۳۰ درصد کاهش می دهد، گفت: ‌پیشنهادی مبنی بر کسب سمت مدیرعاملی در سازمان بنادر‌ نداشته‌ام و از این موضوع بی‌اطلاعم.

به گزارش ایلنا، نورالدین علی‌آبادی امروز در همایش معرفی سامانه جامع مدیریت پروژه در محل ساختمان سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار داشت: ‌ در سازمان بنادر و دریانوردی حدود یک هزار پروژه در ابعاد و قیمت‌های مختلف داریم که باید با روش‌های نوین اجرا شود.

وی گفت: کنترل پروژه و در معرض دید قرار گرفتن آنها ضروری است و‌ آگاهی مردم از پروژه‌ها و پیشرفت آنها جزو سیاست‌های اصلی سازمان بنادر وده و خواهد بود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر  با بیان اینکه برای کنترل پروژه‌ها باید روش‌های جدید و به‌روز به کار گرفته شود، افزود: با توسعه دولت الکترونیک، استقرار سیستم‌های اتوماتیک ضروری است که این سیستم‌ها در گام اول باید ملاحظات امنیتی داشته باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: در این سامانه اولویت‌های کاری پروژه‌ها مشخص می‌شود و میزان پرداخت هزینه‌ها، شناسایی مسیر بحرانی پروژه و تبیین بهترین شرایط و وضعیت پروژه، از مزایای این سامانه است.  این پروژه در بندر امام به عنوان پایلوت و نمونه اولیه در قالب PMIS اجرا شد.

علی‌آبادی هزینه طراحی و اجرای سامانه جامع مدیریت پروژه را 9 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:‌ اگر این سامانه را در داخل و توسط متخصصان داخلی طراحی و اجرا نمی‌کردیم، باید از خارج تهیه می‌شد که ارزبری زیادی داشت. ‌ سامانه مذکور از پیدایش تا گام آخر حدود 10 مرحله دارد اما در حال حاضر محدود به «زمان»، «هزینه‌» و «محدوده پروژه» است.

وی تاکید کرد: با اجرای این سامانه و در قالب مدیریت ارزش، هزینه‌های پروژه‌ها یک تا 30 درصد کاهش می‌یابد ضمن آنکه با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان شفافیت مالی پروژه را محقق کرد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی‌ همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر انتصاب وی به مدیرعاملی سازمان بنادر و دریانوردی در دولت دوازدهم، گفت:  ‌پیشنهادی مبنی بر کسب سمت مدیرعاملی در سازمان بنادر‌ نداشته‌ام و از این موضوع بی‌اطلاعم.

کد N1752408

وبگردی