آفتاب

نحوه و زمان برگزاری جلسه رای‌گیری وزرای پیشنهادی / حضور روحانی در نشست علنی یکشنبه

نحوه و زمان برگزاری جلسه رای‌گیری وزرای پیشنهادی / حضور روحانی در نشست علنی یکشنبه

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نحوه و زمان برگزاری رای‌گیری درمورد وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در صحن را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، بهروز نعمتی در حاشیه برگزاری نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی که به‌منظور ادامه روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کرد: باتوجه به این‌که هیات رییسه مجلس تصمیم دارد هرچه مختصرتر و با برنامه دقیق‌تر، بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را انجام دهد، احتمال کار بررسی صلاحیت دو وزیر به جلسه علنی صبح فردا موکول می‌شود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: پس از سخنرانی رییس‌جمهوری در دفاع از وزرا تا ظهر فردا یکشنبه انجام خواهد شد.

او ادامه داد: برای سهولت کار در ۲ بال شرقی و غربی صحن صندوق‌هایی تعبیه کرده که روی ۶ میز یعنی برای هر ۳ وزیر یک میز قرار می‌گیرند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی یادآور شد: تمام تلاش‌مان این است که تا فردا ظهر کار را به نتیجه برسانیم و امیدواریم دولت دوازدهم بتواند از فردا بعدازظهر کار خود را انجام دهد.

او با بیان این‌که کار رای‌گیری در ۴۵ دقیقه انجام خواهد شد، در پاسخ به سوالی درمورد پیش‌بینی خود از میزان رای‌آوری وزرای پیشنهادی گفت: رای نمایندگان مخفی است و قابل پیش‌بینی نیست اما ممکن است برخی وزرا نصاب لازم را به دست نیاوردند و معمولاً احتمال عدم رای‌آوری یکی، دو نفر از وزرای پیشنهادی وجود دارد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس خاطرنشان کرد: در صورت عدم رای‌آوری یکی از گزینه‌ها، رییس‌جمهوری ۳ ماه فرصت دارد گزینه بعدی را معرفی کند و بنابر قانون تا آن زمان می‌تواند وزارتخانه را با سرپرست اداره کند اما با توجه به پیچیدگی‌های وزارت علوم، احتمالا تا پیش از ۳ ماه وزیر علوم نیز معلوم می‌شود و آقای روحانی قطعاً گزینه‌های دوم و سوم را نیز درنظر دارد.

نعمتی در پایان با بیان این‌که جلسه امروز در ۲ شیفت و تا ساعت ۱۹ و ۳۰ خواهد بود، گفت: طبیعتاً وقتی روحانی گزینه‌های خود را معرفی کرده، علاقمند است همه وزرای پیشنهادی‌اش رای بیاورد اما مجلس نیز نظر خود را دارد و تا زمانی که به حجت عقلی و شرعی نرسند، رای دادن صحیح نیست.

کد N1752350

وبگردی