آفتاب
به بهانه برگزاری جشنواره اسباب بازی؛

جشنواره ای که پل ارتباطی میان طراح و تولیدکننده است

جشنواره ای که پل ارتباطی میان طراح و تولیدکننده است

سومین جشنواره اسباب بازی تا ۲۸ مرداد در کانون پرورش فکری برپاست تا به معرفی طرح های برتر و همچنین ارتباط بهتر میان طراحان و تولیدکنندگان بپردازد.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین جشنواره اسباب بازی با حضور بیش از ۹۰ نهاد و تولیدکننده، از ۲۴ مردادماه، کار خود را آغاز کرده و تا  بیست و هشتم ماه جاری در مرکز آفریننش های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه دارد.

محسن رجبی، یکی از تولیدکنندگانی است که در سومین جشنواره اسباب بازی شرکت کرده و معتقد است: مشکلات اقتصادی موجب شده تا سبد خانوار از اسباب بازی خالی بماند. از طرف دیگر، بخش دولتی هم هیچ‌گونه حمایت اقتصادی از صنعت اسباب‌بازی در ۳۰ – ۴۰ سال گذشته نکرده و همه چیز فقط در حد شعار باقی مانده است.

به گفته این تولیدکننده، سال‌هاست که می‌گوییم اسباب‌بازی یک کالای فرهنگی هست، اما واقعاً به این گفته اعتقاد داریم؟ آیا در عمل و سیاست‌گذاری‌ خود به اسباب‌بازی به عنوان یک کالای فرهنگی نگاه کرده‌ایم؟ به باور من چنین اتفاقی نیفتاده و من من به عنوان یک فعال در زمینه اسباب‌بازی تنها یک درخواست از مسئولان دارم و آن، این  که اگر به اهمیت اسباب‌بازی در سبد خانوار و تاثیر آن بر کودکان پی برده اند، توجه ویژه‌ای ه اسباب بازی داشته و همانند کتاب برای آن سیاست گذاری کنند.

مرکز بازی ها و سرگرمی های سازنده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز یکی دیگر از حاضران در سومین جشنواره ملی اسباب بازی است. به گفته امیرحسن سلام زاده، سرپرست این مرکز، جشنواره اول و دوم بر این بود که تولیدکننده ها و طراحان معرفی شوند؛ در جشنواره سوم  قرار است برگزیدگان سال های قبل را که هنوز طرح هاشان به تولید نرسیده، با سرمایه گذار ها و تولید کنندگان ربط بدهیم و زمینه های تولید و توزیع شان را فراهم آوریم. همچنین می خواهیم از صندوق کارآفرینی کمک بگیریم و به آنها وام کم بهره دیربازده پرداخت کنیم.

کد N1752135

وبگردی