آفتاب

ابراز همبستگی آلمان و اتریش با اسپانیا درباره حادثه تروریستی بارسلونا

ابراز همبستگی آلمان و اتریش با اسپانیا درباره حادثه تروریستی بارسلونا

ایرنا نوشت: در پی حملات روز پنجشنبه در بارسلون مقام های مختلف آلمان با دولت و مردم اسپانیا ابراز همدردی کردند و همچنین تجمعات انتخاباتی جمعه و شنبه در همبستگی با اسپانیایی ها با یک دقیقه سکوت و بدون موسیقی برگزار خواهد شد.

به گزارش رسانه های آلمان ، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان امروزاعلام کرد که احزاب بزرگ این کشور موافقت کرده اند تجمعات انتخاباتی روزهای جمعه و شنبه به احترام قربانیان حمله تروریستی بارسلون، با سکوت آغاز و بدون موسیقی برگزار شود.
وی با بیان اینکه 'تروریسم هرگز نمی تواند ما را شکست دهد' گفت احزاب دموکرات مسیحی (حزب مرکل) ، سوسیال دموکرات ، سبزها ، دموکرات های آزاد و حزب چپ موافقت کردند که روز شنبه مبارزات و تجمعات انتخاباتی خود را بدون وقفه ادامه دهند تا نشان دهند که تروریسم نمی تواند وقفه و خللی در دموکراسی های غربی ایجاد کند.

مرکل پنجشنبه شب نیز با ارسال پیامی برای دولت اسپانیا گفت: آلمان در این ساعات دشوار بطور تنگاتنگ با اسپانیا در پیوند است.
وی افزود: ما در سوگواری برای قربانیان این حمله نفرت انگیز در بارسلون و در اعلام همبستگی و دوستی در کنار اسپانیا هستیم. زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان نیز در پیامی جداگانه ، با ابراز بهت و حیرت از حمله در بارسلون ، با خانواده و دوستان قربانیان ابراز همدردی کرد.

مارتین شولتز رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان و رقیب اصلی مرکل در انتخابات پارلمانی فدرال دوم مهر ماه این کشور نیز با ارسال پیامی ضمن ابراز همدردی با مردم اسپانیا گفت: این حمله ای بزدلانه به ارزشهای ما بود.
در اتریش نیز ، سباستین کورتز وزیر امور خارجه آن کشور با انتشار پیامی 'اقدام وحشیانه تروریستی' در بارسلون را محکوم کرد و ضمن ابراز همدردی گفت: تروریسم پیروز نخواهد شد.

هر چند مرکل در چند تجمع انتخاباتی اخیر با اعتراضاتی در ارتباط با موضوع مهاجران رو به رو شده است اما تجمعات انتخاباتی در آلمان بطور کلی آرام بوده اما بنا بر موافقت احزاب در تجمعات انتخاباتی از پخش موسیقی از سامانه های عمومی که معمولا پیش از سخنرانی نامزدها اجرا می شود ، خودداری خواهد شد. این امر شامل یک برنامه انتخاباتی حزب دموکرات مسیحی در عصر روز جمعه نیز می شود. مرکل امروز عصر برای شرکت در یک برنامه انتخاباتی به شهر 'وونستورف - اشتاینهود' در نزدیکی هانوفر می رود.

در حمله خونین پنجشنبه شب یک خودرو ون به عابران در مرکز شهر بارسلون 13 نفر کشته و بیش از یکصد نفر زخمی شدند. بعد از آن در یک حمله دیگر، مأموران پلیس در یک پست ایست و بازرسی هدف قرار گرفتند.

همچنین یک خانه در شهر «آلکانار» منفجر شد که به حملات تروریستی پنجشنبه مرتبط بود. بامداد جمعه نیز یک گروه دیگر از مردم در شهر کامبریلس در یکصد کیلومتری جنوب بارسلون با یک خودرو مورد حمله قرار گرفتند که 6 مصدوم برجای گذاشت.پلیس 5 تروریست مرتبط با این حمله را به ضرب گلوله از پای در آورد.

52311

کد N1751978

وبگردی