آفتاب
در حاشیه نمایشگاه ایران در ولگاگراد صورت گرفت

تاکید مردم ولگاگراد روسیه بر لزوم گسترش روابط تجاری با ایران

تاکید مردم ولگاگراد روسیه بر لزوم گسترش روابط تجاری با ایران

ولگاگراد - به اعتقاد مردم استان ولگاگراد روسیه، ایران کشوری بافرهنگ غنی و اقتصاد قوی است که تبادلات با آن می‌تواند بر اقتصاد و فرهنگ کشورشان تأثیر مثبت داشته باشد.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها- علیرضا نوری: هرچند غالب مردم روسیه شناخت کافی از کشور ایران ندارند اما برخی از آنان از ایران به‌عنوان کشور صاحب فرهنگ، اندیشه و اقتصاد قوی یادکرده‌اند.

برخی از بازدیدکنندگان از اولین نمایشگاه اختصاصی توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در ولگاگراد از تنوع محصولات و کالاهای تولیدی ایران شگفت‌زده شده‌اند و معتقدند این تنوع و کیفیت ریشه در فرهنگ غنی یک مملکت دارد.

وقتی چنین فرش‌هایی درست می‌کنند حتماً شعر و ادبیات قوی نیز برخوردار هستند

یک بانوی روسی که به همراه دخترش از غرفه فرش اولین نمایشگاه اختصاصی ایران در ولگاگراد بازدید کرده است می‌گوید: باآنکه اولین بار فرش‌های ایرانی را می‌بینیم و هرچند آن را لمس نکردم اما می‌توان حس کرد که فرهنگ ایران چقدر غنی است و وقتی چنین فرش‌هایی درست می‌کنند حتماً شعر و ادبیات قوی نیز برخوردار هستند.

وی با اظهار اینکه علاقه‌مندم تا فرش‌های ایرانی را در خانه خود داشته باشم ادامه می‌دهد: قبلاً درباره ایران چیزهایی شنیده بودم و می‌دانم کشوری زیبا و با اقتصاد قوی است و از اینکه نمایندگانی از چنین کشوری در ولگاگراد حضور دارند، خوشحالم.

یک فروشنده سنگ‌های ساختمانی در شهر ولگاگراد که از نمایشگاه اختصاصی توانمندی‌های ایران بازدید کرده است نیز می‌گوید: برای اولین بار چنین نمایشگاهی با تنوع محصولات و کالاها دیدم و برای من که درزمینهٔ سنگ‌های ساختمانی فعالیت دارم، کیفیت و تنوع محصولات عرضه‌شده جالب است.

وی با عنوان اینکه همه محصولات عرضه‌شده دارای استانداردهای خود هستند یادآور شد: محصولات و کالاهای ایرانی از طریق آستراخان می‌تواند به ولگاگراد ارسال و رابطه خوب تجاری بین بازرگانان دو کشور برگزار شود.

این شهروند ولگاگراد ادامه داد: این محصولاتی که در نمایشگاه عرضه‌شده نشان از اقتصاد قوی ایران و کیفیت بالای محصولاتش دارد.

شنیده‌ام که اقتصاد ایران قوی است و می‌تواند رابطه خوبی با تجار روسیه داشته باشد و حاضرم برخی محصولات را خریداری کنم

یک بانوی روسی نیز بابیان اینکه قبلاً بافرهنگ ایران آشنا نبودم اظهار داشت: علاقه‌مند هستم تا درباره فرهنگ چنین کشوری مطالعه کنم و با محصولاتش آشنا شوم زیراشنیده‌ام که اقتصاد ایران قوی است و می‌تواند رابطه خوبی با تجار روسیه داشته باشد و حاضرم برخی محصولات را خریداری کنم.

وی برپایی نمایشگاه اختصاصی توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران را معرف فرهنگ و اقتصاد این کشور برشمرد و خواهان تکرار برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در کشورش شد.

یک بازرگان روسی که مشغول عقد قرارداد با یکی از شرکت‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه توانمندی‌های ایران در ولگاگراد بوده است نیز می‌گوید: برای من جالب بود که با محصولات ایرانی آشنا شوم و از تلاش مسئولان را برای معرفی فرهنگ ایرانی در ولگاگراد خوشحالم.

وی بابیان اینکه از نمایشگاه ایران خوشم آمده است ادامه داد: بهتر بود تبلیغات بیشتری در مناطق مختلف ولگاگراد و روسیه انجام می‌شد تا مردم بیشتری برای بازدید جذب می‌شدند.

وی بابیان اینکه از بسیاری از محصولات ایرانی ازجمله فرش دستبافت شگفت‌زده شده‌ام گفت: ما روس‌ها بافرهنگ ایران چندان آشنایی نداریم و این نمایشگاه ما را بافرهنگ و محصولات ایران بیشتر آشنا کرد و علاقه‌مندیم نمایشگاه‌ها بیشتر شود تا بتوانیم بیشتر بافرهنگ غنی ایران آشنا شویم.

بوچیرف اندری ایوانوویچ شهردار ولگاگراد نیز اظهار داشت: ولگاگراد که شهر قهرمان و صنعتی است بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و و با توجه به ظرفیت های صنعتی، شهروندان خوب و مهمان نواز شرایط برای سرمایه گذاری بخش خصوصی مطلوب و فراهم است.

وی در عین حال تصریح کرد: ولگاگراد از نظر تجارت ضعیف است ولی در مقابل، فکر ایجاد سرای تجاری در این کشور خوب و مطلوب است و هر کمکی برای ساخت و ساز سرای تجاری انجام می دهیم.

شهردار ولگاگراد ادامه داد: ولگاگراد بندر پنج دریا محسوب می شود و شبکه های تجاری فراوانی در آن دیده می شود و دارای انبارها و مراکز لجستیک هستیند و اگر مازندران بتوان به مراکز لجستیک دستیابی داشته باشد، محصولاتش در کل کشور پخش می شود.

نخستین نمایشگاه اختصاصی توانمندی های ایران با مرکزیت مازندران در روسیه از صبح چهارشنبه در شهر ولگاگراد آغاز به کار کرد و 42 شرکت از مازندران وسایر استان ها به نمایش توانمندی های خود مشغول هستند.

کد N1751869

وبگردی