آفتاب
وزارت علوم روسیه اعلام کرد؛

تدوین درس تاریخ معاصر در روسیه به‌دنبال الحاق کریمه به این کشور

تدوین درس تاریخ معاصر در روسیه به‌دنبال الحاق کریمه به این کشور

وزارت علوم روسیه اعلام کرده که برای آشنایی دانش‌­آموزان با تاریخ معاصر این کشور و رویدادهای اخیر نظیر الحاق مجدد کریمه به روسیه را به دروس مدارس اضافه می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، نقل از رایزنی فرهنگی ایران در روسیه، وزارت آموزش و علوم روسیه قصد دارد به منظور آشنایی دانش­آموزان با تاریخ معاصر روسیه و انتقال اطلاعات صحیح و موثق در مورد رویدادهای اخیر نظیر الحاق مجدد کریمه به این کشور و همچنین روحیه روسیه هراسی، درس تاریخ معاصر روسیه را به صورت آزماشی به دروس مدارس بیا­فزاید.

وزارت آموزش و علوم، در طرحی آزمایشی درس تاریخ معاصر روسیه را به دروس مدارس می‌­افزاید. در این طرح موضوع الحاق مجدد کریمه به فدراسیون روسیه و همچنین روحیه روسیه هراسی ایجاد شده از سمت غرب بازگو خواهد شد.

ایزوستیا به نقل از سایت وزارت علوم می­‌نویسد: «درس­‌های تاریخ معاصر به سیاست‌­های دولت طی سه سال اخیر اختصاص خواهد داشت.»

در این قانون تشریح شده است: «امروز، اکثریت معلم‌­ها در مراکز آموزشی فاقد صلاحیت کافی برای تشخیص خبر موثق از وقایع غیرموثق از میان انبوه اخبار پراکنده هستند؛ به همین دلیل نمی‌توانند به طور صحیح این اطلاعات را به دانش­آموزان انتقال دهند.»

گفتنی است به طور دقیق با هدف جبران خلاء آگاهی دانش­آموزان از تاریخ معاصر روسیه و انتقال اطلاعات صحیح و موثق در مورد رویدادهایی که در کتب آموزشی به آن­‌ها پرداخته شده است، این طرح پیشنهاد شده است. طبق تصمیمات وزارت علوم این کلاس‌­ها حداقل یک بار در ماه در چند منطقه فدراسیون روسیه برگزار خواهد شد.

خاطر نشان می­شود، در یکم دسامبر ۲۰۱۶ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پیام خود به جلسه شورای فدراسیون اشاره کرد: «دروس تاریخ کشور باید صلح و سازگاری اجتماعی و سیاسی را به دانش­آموزان بیاموزد.»

در چارچوب تحقق دستورهای رئیس دولت، وزیر آموزش و علوم، برنامه دستور کار نگارش کتاب آموزشی جدید در مورد تاریخ روسیه را طراحی نمود. در این کتاب به موضوع جامعه روسیه در شرایط کنونی جهان پرداخته خواهد شد.  

کد N1751814

وبگردی