آفتاب
گزارش خبرنگار اعزامی مهر به چین تایپه؛

برگزاری نشست خبری مراسم افتتاحیه با یک سئوال جنجالی!

برگزاری نشست خبری مراسم افتتاحیه با یک سئوال جنجالی!

نشست خبری مراسم افتتاحیه رقابتهای یونیورسیاد دانشجویان جهان امروز برگزار و توضیحاتی درباره برنامه های پیش رو ارائه شد.

به گزارش خبرنگار مهر از چین تایپه، نشست خبری مراسم افتتاحیه بیست و نهمین دوره رقابتهای بازی های دانشجویان جهان پیش از ظهر امروز در شهر تایپه برگزار شد

در جریان این نشست خبری چند تن از مسئولان برگزاری رقابتها حضور یافتند و به سئوالاتی درباره موارد مختلف از جمله تامین امنیت و همچنین مسائل سیاسی بین چین تایپه و چین پاسخ  داده شد.

در ابتدای این مراسم که با دو زبان تایوانی و انگلیسی برگزار شد، «چین - کو تو» مدیر برگزاری مراسم افتتاحیه اظهار کرد: برای برگزاری این رویداد از تجربیات مسابقات قبلی استفاده کرده ایم و همچنین افراد جوان و گروه های حرفه ای را برای بخش هایی از این مراسم به کار گرفته ایم. مراسم افتتاحیه نشان دهنده فرهنگ کشور تایوان خواهد بود و هنرهای سنتی ما نیز به نمایش در خواهد آمد. تمام تلاش ما این است تا برنامه فوق العاده ای را به نمایش بگذاریم.

«هسی - یائو» مشاور مدیر برگزاری افتتاحیه نیز اعلام کرد که ۱۴ بخش در افتتاحیه گنجانده شده است و از نحوه ورود مشعل به استادیوم شگفت زده خواهید شد. آتشبازی نیز نقش زیادی در این مراسم خواهد داشت و همچنین شهر تایپه و جاذبه های آن نیز به نمایش در می آید. موزیک های بومی تایوان نیز قسمتی از مراسم خواهد بود. ضمن اینکه یک اپلیکیشن برای موبایل و تبلت تماشاگران طراحی شده است تا با اجرای آواهای مختلف مراسم افتتاحیه را همراهی کنند.

وی ادامه داد: ۲ هزار جوان برای این رقابتها به کار گرفته شده اند که آنها برای افتتاحیه به سختی آماده شده اند و حتی اوایل کار به خاطر سختی تمرینات اشک می ریختند ولی حالا یک تیم هماهنگ برای ارائه نمایش هماهنگ هستند.

همچنین «چینگ - تانگ یانگ» معاون دپارتمان فرهنگی تایپه در مورد کالاهای فرهنگی  از جمله معرفی فرهنگ تایوان با ارائه کارت پستال و همچنین بسته های خوراکی و کیف های تبلیغاتی که به تماشاگران ارائه خواهد شد توضیحاتی داد.

در پایان نشست هم به سئوالات خبرنگاران پاسخ داده شد. یکی از خبرنگاران درباره تامین امنیت مسابقات سئوالی را پرسید. مدیر برگزاری مراسم اعلام کرد که در مجموع ۳ هزار نفر کار تامین امنیت این مسابقات را بر عهده دارند.

یک خبرنگار چینی الاصل آمریکایی هم سئوالی را درباره مشکلات سیاسی بین دو کشور چین و چین تایپه مطرح کرد و در مورد احتمال نمایش اعتراض سیاسی مردم در طول مراسم افتتاحیه با حمل پرچم سبز تایوان توضیحاتی خواست.

سخنگوی یونیورسیاد در پاسخ به این خبرنگار ابتدا گفت که ما به همه عقاید احترام می گذاریم و مشکلی از این بابت نیست.

وی همچنین اعلام کرد که ما به زور کاری نخواهیم کرد و با اقدامات خود به دنبال قانع کردن معترضان خواهیم بود. می خواهیم کاری کنیم که معترضان خودشان قانع شوند تا برنامه های اعتراضی نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و نهمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان از ۲۸ مرداد تا ۸ شهریورماه به میزبانی کشور چین تایپه برگزار خواهد شد. 

کد N1751791

وبگردی