آفتاب

حریت، صداقت و استقلال باعث حسن شهرت آوایی شده است

حریت، صداقت و استقلال باعث حسن شهرت آوایی شده است

عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: حریت، صداقت و استقلال باعث حسن شهرت آوایی شده است و بی‌ملاحظه حق را بیان می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرهاد تجری در موافقت با وزیر پیشنهادی در حمایت از وزیر دادگستری، به مخالفت یکی از نمایندگان غرب کشور با آوایی به دلیل نبود پزشکی قانون در آن مناطق اشاره کرد و گفت: در بحث مظلومیت وزیر پیشنهادی همین بس که هنوز برخی از نمایندگان مجلس نمی‌دانند وظیفه حوزه پزشک قانونی مربوط به قوه قضاییه است نه وزیر دادگستری. وزیر دادگستری فقط حلقه واسط بین این دو قوه است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب افزود: در زمانی که لایحه برنامه ششم  را تصویب می‌کردیم، ۴ هزار متر فضای پیش‌بینی شده برای قوه‌قضاییه را با پیشنهاد یکی از نمایندگان حذف کردیم. این ۴ هزار متر فضا متعلق به مدیران نبود بلکه مربوط به ارباب رجوع می‌شد که به واسطه وجود آن مورد تکریم قرار بگیرند که متاسفانه ما بحث‌هایی که وجود داشت را به درستی دریافت نکردیم و زمانی به خود آمدیم که حق مردم تضییع شده بود.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: آوایی اخلاق مدار است و پلکانی مراحل رشد را طی کرده است. ایشان از دادسرا تا رییس کل دادگستری در پنج استان نقش آفرینی کرده و سوابق پرافتخاری در این بخش دارد و به خاطر شخصیت ایشان بود که به این مدارج رسیده اند نه آشنایی‌هایی که داشتند.

او افزود: یکی از ویژگی‌هایی که باعث حسن شهرت ایشان شده است حریت و استقلال نظر ایشان است که بی‌ملاحظه حق را بیان می‌کند .وزیر دادگستری باید حریت ، صداقت و استقلال نظر داشته باشد که این مزیت ایشان را دارا می باشد.

تجری خاطرنشان کرد: آوایی هم مورد تایید رییس قوه قضاییه و هم مورد تایید رییس قوه مجریه است و محبوبیتی در نزد نمایندگان مجلس دارد و می‌تواند حلقه رابطی بین سه قوا باشد و بتواند حسن اجرای امور را رقم بزند.

او تاکید کرد: نکته‌ای دیگری که باعث می‌شود ایشان برای این سمت شایسته دانسته شود این مساله سازمان تعزیرات حکومتی است که باید در امر مبارزه با قاچاق قاطعیت داشته باشد. سازمان تعزیرات یک سازمان شبه قضایی است که احکامی صادر می‌کند ، ضبط اموال، مصادره اموال بسیار سنگین است.

نماینده مردم قصرشیرین ادامه داد: فرآیند دادرسی در این سازمان آنچنان شفاف نیست و ممکن است حقوق مردم در آنجا ضایع شود و باید با اصلاح روند و سامان بخشی به این حوزه به این مشکل رسیدگی شود که آقای آوایی با شناختی که با مسایل قضایی دارند قطعا می‌توانند از این وظیفه برآید.

او تشریح کرد: نمایندگان شهرهایی که آوایی در آنجا کار کرده به خوبی از او حمایت می‌کنند و این نشان از اخلاق مداری وحسن شهرت او  است و انشاء الله که نمایندگان با رای بالا ایشان را به این سمت انتخاب کنند.

کد N1751547

وبگردی