آفتاب
یک مقام مسئول در وزارت نیرو در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

کمترین میزان دشت‌های ممنوعه بحرانی کشور در زمان بیطرف

کمترین میزان دشت‌های ممنوعه بحرانی کشور در زمان بیطرف

معاون دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفا وزارت نیرو گفت: کمترین میزان دشت‌های ممنوعه بحرانی کشور بعد از انقلاب در زمان دولت هفتم و هشتم و در زمان بیطرف بوده است.

هدایت فهمی معاون دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفا وزارت نیرو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان این مطلب اظهار کرد: تا قبل از سال 57 حدود 42 دشت ممنوعه بحرانی در کشور وجود داشت، اما با افزایش برداشت‌ها بعد از انقلاب و تا قبل از دولت آغاز به کار پنجم یعنی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تعداد دشت‌های ممنوعه کشور 66 دشت بود.

وی ادامه داد: در دوره دولت پنجم و ششم جمهوری اسلامی به 70 دشت افزایش یافت و پس از آن، در دوره دولت‌های هفتم و هشتم و وزارت مهندس حبیب الله بیطرف این میزان به 57 دشت تقلیل یافت.

فهمی ادامه داد: در دوران دولت نهم و دهم این میزان مجدداً با افزایش رشد روبرو بوده و به 62 دشت رسید و در دولت یازدهم دوباره تعداد دشت‌های ممنوعه بحرانی کشور با اندکی کاهش به 60 دشت رسید.

معاون دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفا وزارت نیرو تصریح کرد: بر اساس آمار رسمی، کمترین میزان دشت‌های ممنوعه بحرانی بعد از انقلاب مربوط به زمان وزارت مهندس بیطرف به میزان 57 دشت بوده است.

وی تاکید کرد: در تمام دولت‌های بعد از انقلاب، برنامه چهارم توسعه از شاخص‌ترین برنامه‌های جمهوری اسلامی به دلیل انجام کار کارشناسی دقیق در تمامی عرصه‌ها از جمله تدوین سند ملی دربخش آب و تدوین سند فرابخشی در بخش آب برای اولین بار در کشور بوده است.

 

کد N1751542

وبگردی