آفتاب

از کودکی کشاورز بوده و هستم/ در حال بازپرداخت بخش دوم پول گندم‌کاران هستیم

از کودکی کشاورز بوده و هستم/ در حال بازپرداخت بخش دوم پول گندم‌کاران هستیم

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: درخصوص مدرک تحصیلی من صحبت شده است. من از ابتدای کودکی با کشاورزی فاصله‌ای نداشته‌ام و از طرفی کشاورز بوده و هستم. فرض کنید من لیسانس منابع طبیعی یا زراعت داشته باشم اما در حجم فعالیت‌های این وزارتخانه، صدها رشته وجود دارد و مگر قرار است من کار تخصصی ریز بالینی انجام بدهم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمود حجتی صبح امروز در جریان رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی با تشکر از سخنان موافقان و مخالفان خود گفت: اگر بنده از این تریبون از خود دفاعی می‌کنم و پاسخی می‌دهم، به معنای نبود ضعف در بنده نیست و از خدا می‌خواهم آن نقاط را برطرف کند و امیدوارم با کمک دولت و مجلس و مشارکت تولید‌کنندگان بتوانیم گا‌م‌هایی برای مشکلات کشاورزان برداریم.

او افزود: برنامه‌ای که تقدیم شما نمایندگان شده است، دو بخش دارد؛ یک بخش راهبردها، رویکردها و چالش‌ها و مسیرهای پیشرو است و در بخش انتهایی چند ده‌ پروژه را معرفی کرده‌ایم که در قالب اجرای اقتصاد مقاومتی است و در قالب برنامه ششم توسعه نیز آمده است و کمی است.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با بیان اینکه شرط وقوع آن پروژه‌ها تامین منابع است، اظهار داشت: با توجه به تجارب و عملکرد گذشته مشکلی برای تحقق نداریم ولی همیشه در اجرای طرح‌ها از محدودیت منابع رنج می‌بردیم.

حجتی با بیان اینکه در چهار سال گذشته موفق شدیم میزان تولید را از ۹۷ میلیون به ۱۱۸ میلیون تن برسانیم، تصریح کرد: در شاخص‌های کلان، تراز غذای کشور بر اساس آمار گمرگ در سال ۹۲ این تراز منفی ۸/۱ میلیارد دلار بود اما علیرغم افزایش جمعیت و تقاضا اتفاقی که در سال ۹۵، افتاد این بود که براساس آمار گمرگ این تراز منفی ۳/۹ میلیارد شده است یعنی یا واردات ما کم شده یا صادرات ما افزایش یافته است.

او درخصوص مدرک تحصیلی‌اش نیز خاطرنشان کرد: درخصوص مدرک تحصیلی من صحبت شده است. من از ابتدای کودکی با کشاورزی فاصله‌ای نداشته‌ام و از طرفی کشاورز بوده و هستم. فرض کنید من لیسانس منابع طبیعی یا زراعت داشتم اما در حجم فعالیت‌های این وزارتخانه، صدها رشته وجود دارد و مگر قرار است من کار تخصصی ریز بالینی انجام بدهم.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با بیان اینکه درباره پول گندمکاران ما نیز دغدغه داریم، ابراز داشت: فکر می‌کنید داریم اما نمی‌دهیم؟ از زمانی که این مسئولیت بر دوش ما است، دلهره کار را داریم و پیگیری می‌کنیم. هشت هزار میلیارد را در ردیف بودجه پیش‌بینی کرده‌ایم و قرار است بخشی از پول را از طریق بانک‌ها و بخشی را از طریق فروش گندم پرداخت کنیم.

حجتی اضافه کرد: من از سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی تشکر می‌کنم. به همراه آقای رئیس‌جمهور و معاون اول تلاش کردیم و مرتب نیز این مسئله پیگیری می‌شود ما به روز هستیم. تا هفت، هشت روز قبل، فاصله برای پرداخت پول گندمکاران زیاد شده بود ولی هم‌اینک که آهنگ خرید گندم کمتر شده است، در خصوص ۵۰ درصد پول گندمکاران به‌روز هستیم و آرام‌آرام در حال بازپرداخت بخش دوم پول آنها هستیم.

 

ادامه دارد...

کد N1751457

وبگردی