آفتاب

عزم جدید تعاونی‌ها برای ورود به بازار پول

عزم جدید تعاونی‌ها برای ورود به بازار پول

مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت کار گفت: «ورود تعاونی‌ها به کلیه فعالیت‌های اقتصادی بزرگ از جمله بانکداری و بیمه از طریق تعاونی‌های ...

مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت کار گفت: «ورود تعاونی‌ها به کلیه فعالیت‌های اقتصادی بزرگ از جمله بانکداری و بیمه از طریق تعاونی‌های سهامی عام ممکن است و پیگیر تشکیل موسسات مالی و اعتباری یا بانک در قالب تعاونی‌ سهامی عام هستیم.»

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا ناطقی با اشاره به نقش کلیدی بخش تعاون در تحقق سیاست‌های اقتصادی کشور افزود: «تعاونی‌های سهامی عام یکی از راه‌های افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور است.» او با تاکید بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، استفاده از سرمایه‌‌های کوچک مردم (پذیره‌نویسی) از طریق تشکیل تعاونی‌های سهامی عام را برای مردمی کردن اقتصاد و به‌منظور انجام کار‌های بزرگ اقتصادی و تولید اشتغال مولد و پایدار راهگشا دانست. او ورود تعاونی‌ها به کلیه فعالیت‌های اقتصادی بزرگ از جمله بانکداری و بیمه را نیز از طریق تعاونی‌های سهامی عام ممکن دانست و از پیگیری دفتر تعاونی‌های خدماتی برای تشکیل موسسات مالی و اعتباری یا بانک در قالب تعاونی‌ سهامی عام خبر داد. ناطقی ادامه داد: «این نوع تعاونی‌ها به وسیله هیات‌مدیره‌ای که از بین صاحبان سهام در مجمع عمومی موسس و مجمع عمومی عادی انتخاب شده و کلا و بعضا قابل عزل هستند اداره خواهد شد. متقاضیان تشکیل این‌گونه تعاونی‌ها می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس www.mcls.gov.ir نسبت به دریافت دستورالعمل تشکیل تعاونی‌های سهامی عام اقدام کنند.» مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت کار گفت: «تاکنون 14 شرکت تعاونی سهامی عام در 6 استان کشور به ثبت رسیده است. این تعاونی‌ها دارای 5808 نفر سهامدار (عضو) متشکل از 5659 عضو حقیقی و 149عضو حقوقی و سرمایه ثبتی 799 میلیارد ریال است.»

کد N1751413

وبگردی