آفتاب

منشور حقوق شهروندی برای ارتقای کرامت انسانی تدوین شد

منشور حقوق شهروندی برای ارتقای کرامت انسانی تدوین شد

مراسم معارفه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و دستیار جدید ریاست‌جمهوری در امورحقوق شهروندی در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الهام امین‌زاده در مراسم تودیع و معارفه معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری و دستیار جدید ریاست‌جمهوری در امور حقوق شهروندی که در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، گفت: اجرای گفتمان حقوق‌شهروندی در یک محیط سالم ورود مباحث حقوق‌شهروندی از مهرماه امسال در قالب دو واحد درسی، بسته حقوق‌شهروندی برای دانش‌آموزان، تدوین و تالیف مجموعه حقوق شهروندی و قوانین پشتیبانی جلد اول از برنامه‌های امور حقوق شهروندی بود که برخی از آنها اجرایی شد.

او افزود: در پست‌هایی که داشتم املاک دولت را بهبود بخشیدم، بیمارستان‌ها، مدارس و ورزشگاه‌ها که باعث زمین‌خواری شد بهبود داده شد، در راستای عدم تطبیق مصوبات با قوانین نیز اقدامات جدی انجام دادم.

دستیار سابق رئیس جمهور تاکید کرد: افزایش تعامل با دو قوه، بهبود فضای کسب و کار، حذف قوانین مزاحم از فعالان بخش‌خصوصی و اقتصادی، حل و فصل پرونده‌های حقوقی، نظارت بر احزاب قانون‌اساسی، حل رایگان اختلافات دستگاه‌ها و تلاش برای قضازدایی، تهیه و تدوین حقوق‌شهروندی نگارش و تدوین برنامه حقوق‌شهروندی از برنامه‌های اصلی در این دوره بوده است.

امین‌زاده با اشاره به سند حقوق‌شهروندی اظهار داشت: این سند براساس اصل 134 قانون اساسی برای ارتقای کرامت انسانی تدوین و به هیات‌وزیران ارائه شد. در کنار ساماندهی امور حقوقی مباحث حقوق شهروندی را پیگیری کرده‌ام و اولین ماموریت ما نهایی شدن منشور بود.

او ادامه داد: رئیس‌جمهوری به فربه نبودن دولت تاکید جدی داشت، بدون اینکه نهاد ریاست‌جمهوری را فربه کنم و بدون هیچ ساختار و بودجه‌ای، این ساختار غیر رسمی را تشکیل دادم.

کد N1751309

وبگردی