آفتاب
نشست جشنواره‌ی شب‌های موسیقی؛

جشنواره‌ شب‌های موسیقی با 5 گروه برگزار خواهد شد

جشنواره‌ شب‌های موسیقی با 5 گروه برگزار خواهد شد

همتی گفت: 12 گروه برای جشنواره‌ی شب‌های موسیقی در نظر گرفته بودیم اما به دلیل مشکلاتی که در اماکن به وجود آمد، در نهایت تنها 5 گروه باقی ماند

به گزارش خبرنگار ایلنا، جشنواره شب‌های موسیقی از سوم تا ۲۴ شهریور ماه در خانه هنرمندان برگزار می‌شود. نشست خبری این جشنواره موسیقی، امروز 25 مرداد 1396 برگزار شد و نماینده هر گروه‌ درباره نحوه اجرای کنسرت خود در خانه هنرمندان توضیح داد.

در  ابتدای این نشست، همتی (مدیر برگزاری این فستیوال) گفت: 12 گروه برای این شب‌ها در نظر گرفته بودیم اما به دلیل مشکلاتی که در اماکن به وجود آمد، در نهایت تنها 5 گروه باقی ماند. سعی کردیم در انتخاب گروه‌ها، تنوع را رعایت کنیم و آن‌ها را براساس سلیقه‌های مختلف انتخاب کردیم. گروه چریکه، زوربان، حافظ، واقع و بی‌حصار در این شب‌ها اجرا خواهند داشت.

وی ادامه داد: امیدواریم با دولت تدبیر و امید این دغدغه‌ها و مشکلات حل شود، و هم‌چنین با یاری و برنامه‌ریزی دوستان در خانه هنرمندان ایران گام‌های بعدی در این زمینه برداشته شود.

در ادامه این نشست؛ نمایندگان گروه‌های مختلف درباره اجرای گروه‌هایشان توضیح دادند. برنامه‌ی گروه‌های مختلف در خانه‌ی هنرمندان به شرح زیر است:

برنامه اجرای گروه‌های موسیقی تهران در خانه هنرمندان به شرح زیر است:

- گروه «چریکه» به سرپرستی سلمان حسینی سوم شهریور ماه؛

- گروه «زروان» به سرپرستی اهورا پارسا هشتم شهریور ماه؛

- گروه «حافظ» 10 و 13 شهریور ماه به سرپرستی میرفرساد ملک نیا؛

- گروه «بی حصار» 12 و 22 شهریورماه به سرپرستی مزدا انصاری؛

- گروه «واله» 24 شهریورماه به سرپرستی حیدر کاکی.

سلمان حسینی (سرپرست گروه چریکه) گفت: ما از سال ۸۶ کار خود را با محوریت ساز تنبور آغاز کردیم. برای اولین بار ساز قانون را در کنار ساز تنبور قرار دادیم و پژوهش‌هایی در این زمینه انجام شد. سی‌دی و مستندهایی را آماده کردیم که در خصوص تنبور و سازهای باستانی توضیح می‌دهد. کنسرت ما شامل دو بخش است: در قسمت اول تنبور و موسیقی ایرانی است و در قسمت دوم بخش دستگاهی است که حامد تمدن خوانندگی این دو بخش را برعهده دارد. در این دو بخش قطعاتی مثل کمک، یاد شقایق، گل و خار، شمس و قمر و... خوانده می‌شود.

سپس بیک‌محور (نماینده گروه زروان) گفت: نوازنده این گروه، محمدعلی قلیچ است که در دو بخش کنسرت‌های ما حضور دارد؛ در بخش اول آثاری از بزرگان موسیقی اجرا می‌شود و در بخش بعدی محمدعلی قلیچ آثار خود را به اجرا درمی‌آورد و دوازده قطعه اجرا می‌کند.

سپس نماینده گروه حافظ گفت: این گروه سابقه‌ای بالغ بر ۲۵ سال دارد و من هم از سال ۹۰ کارهای اجرایی آن را برعهده دارم. ما دو شب کنسرت داریم که قرار است ژانرهای مختلفی را به نمایش بگذاریم. یک اپلیکیشن هم طراحی کرده‌ایم که کنسرت‌ها را در اختیار مخاطب قرار دهد.

در ادامه، نماینده گروه بی‌حصار گفت: ما از سال ۹۴ فعالیتی را با سرپرست این گروه مزدا انصاری آغاز کردیم. در این گروه آثار موسیقی قدیم ایران را بازخوانی می‌کنیم. ما ۱۲ شهریور موسیقی‌های ایرانی را از همایون خرم، مهدی خالدی و... اجرا می‌کنیم و ۲۲ شهریور در کنار نگین سریر و نیلوفر ابراهیمی، آثاری از انوشیروان روحانی و محمد سریر را اجرا خواهیم کرد.

در پایان حیدر خاکی سرپرست گروه واله اظهار داشت: من تنها یک خواهش دارم و آن هم این است که اهالی رسانه ما را در پوشش خبری این مراسم همراهی کنند. ما به شدت به همراهی شما عزیزان نیاز داریم تا مردم ما را بشناسند و به تماشای آثار ما بیایند. ما در حال حاضر مشکل مخاطب داریم و اکثر اهالی رسانه کنسرت‌های پاپ را پوشش می‌دهند. من امیدوارم خبرنگاران و عکاسان ما را در این مراسم همراهی کنند.

کد N1751127

وبگردی