آفتاب

برگزاری رزمایش جنگال نداجا در ناوگان جنوب کشور طی دورز آینده/آغاز عملیات سپاه در سوریه

برگزاری رزمایش جنگال نداجا در ناوگان جنوب کشور طی دورز آینده/آغاز عملیات سپاه در سوریه

ایسنا نوشت: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: بنا است طی دو روز آینده رزمایش«جنگال»را در ناوگان جنوب کشور به مرحله اجرا درآوریم.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه استقبال از ناوگروه اعزامی به مسابقات بین‌المللی جام دریا ۲۰۱۷ باکو در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه این منطقه از ۲۵ روز پیش دو فروند ناو را به نام موشک‌انداز جمهوری اسلامی ایران«پیکان و جوشن» به مسابقات دریایی جام دریا در کشور آذربایجان که از سلسه مسابقات دریای خزر بود اعزام کرده است،اظهار کرد:همزمان با این مسابقات تیم غواصی نیروی دریایی برای شرکت در مسابقات غواصی در کشور روسیه شرکت کرد.

وی افزود:با توجه به اینکه برای نخستین بار در مسابقات جام دریا شرکت کردیم پیش‌بینی می‌شد که بدلیل آشنا نبودن با قوانین و مقررات مسابقات نتیجه مطلوب حاصل نشود.اما خوشبختانه همرزمان با تلاش و همت توانستند هم در مسابقات غواصی و هم در مسابقات جام دریا در بین کشورهای شرکت‌کننده به مقام دوم دست یابند.

سیاری با اشاره بر اینکه سطح مقام کسب شده در این مسابقات مناسب بوده است،خاطرنشان کرد:امیدواریم در مسابقات آینده بتوانیم جایگاه خود را ارتقاء دهیم.

وی به حضور کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای در این مسابقات اشاره کرد و گفت:به اهتزاز درآمدن پرچم ایران اسلامی در این مسابقات به عنوان کشوری توانمند،مقتدر و موثر در ابعاد مختلف سازندگی،مهارت،علم و دانش،تعمیر و نگه‌داری دارای اهمیت است.

سیاری با اشاره به اهداف شرکت در این مسابقات،ابراز کرد:یکی از اهداف شرکت در این مسابقات نمایش توانمندی ساخت است که به برکت انقلاب اسلامی طی دو دهه به این توانمندی دست یافته‌ایم.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف حفظ دریای خزر به عنوان دریای صلح و دوستی که باید امنیت آن حفظ شود،ادامه داد:تمام هدفمان انتقال پیام صلح و دوستی و ارزش‌های انقلاب اسلامی به سایر ملل بوده است.

امیردریادار سیاری با اشاره به سلسه رزمایشات سالانه که در دریای خزر و دریای جنوب کشور برگزار می‌شود،گفت:سالانه بیش از ۲۵رزمایش در نیروی دریایی کشور برگزار می‌شود که از تخصص‌های مختلف شروع می‌شود.بنا است امسال در سه ماهه چهارم سال رزمایش بزرگ«ولایت»برگزار شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان با یادآوری اینکه بنا است طی دو روز آینده رزمایش«جنگال»را در ناوگان جنوب کشور به مرحله اجرا درآوریم،ا ظهار کرد: با توجه به سطح علم و دانشی که در نیروی دریایی وجود دارد اجرای این رزمایش‌ها می‌تواند در بحث جنگ‌های الکترونیک، گام‌های مصمم ما را برای دفاع از خودمان در برابر هر تهدیدی مقاوم کند و به توانمندی‌های مدنظر دست یابیم.

آغاز عملیات سپاه در سوریه برای انتقام خون محسن حججی

 المیادین نیز مدعی شد؛

رزمندگان سپاه ایران در عملیاتی میدانی و مستقیم علیه داعش در سوریه شرکت کردند.

این شبکه در ادامه نوشت: بیانیه‌ای به دست ما رسیده است که در آن گفته شده است: فرزندان سپاهی امام خامنه‌ای عملیات انتقام‌ خون شهید محسن حججی که چند روز پیش توسط داعش به شهادت رسید را آغاز کرده‌اند.

المیادین نوشت: نیروهای سپاه ایران به طور مستقیم و میدانی در منطقه حمیمه در حومه حمص در حال مبارزه هستند و در بیانیه آمده است که سپاه، حمله نهایی برای نابودی داعش در سوریه را آغاز کرده است.

27212

کد N1751090

وبگردی