آفتاب

مجلس با رأی اعتماد به وزرا مشکلات کشور را برطرف کند/ رئیس‌جمهور با وعده‌های خود مطالبات مردم را بالا برده است

مجلس با رأی اعتماد به وزرا مشکلات کشور را برطرف کند/ رئیس‌جمهور با وعده‌های خود مطالبات مردم را بالا برده است

مدیر عامل بنیاد باران گفت: مجلس با رأی اعتماد به وزرایی که مشخص است همراه دولت هستند می‌تواند در حل مشکلات کمک کند.

جواد امام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور گفت: مجلس باید به آن بخش از کابینه که مشخص است همراه و کمک‌کننده دولت هستند رای اعتماد دهد تا مشکلات را پشت سر بگذاریم.

او خاطرنشان کرد: شخص آقای رئیس‌جمهور مطالبات را باتوجه به مسائلی که مطرح کرده‌اند بالا بردند مردم انتظاراتشان در معرفی کابینه برطرف نشد که امیدوارم در عمل این مطالبه جامه عمل به تن کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که چقدر ضرورت دارد جریان اصلاحات پشت رئیس‌جمهور بایستد تا رقیب نتواند در جهت تخریب دولت گام بردارد، عنوان کرد: ما برای خودمان مرزهایی داریم که پای آن ایستاده‌ایم و در مواقعی که پای مطالبات اصلاحات و  مردم در میان باشد باید ایستادگی کرد.

او افزود: بحث روی مصادیق نیست؛ برای ما مطالبات مهم است.

مدیرعامل بنیاد باران با اشاره به نبود وزرای زن در کابینه دوازدهم اظهار داشت: حضور زنان در عرصه‌های سیاسی یک مطالبه جدی است و دولت باید برنامه‌ای برای حضور جدی و  پررنگ این قشر در کابینه پیش‌بینی کند.

او افزود: باید برای حضور زنان برنامه داشته باشیم تا با محدودیت‌ها و بسته بودن دست‌ها مواجه نباشیم که نتوانیم یک مدیر و وزیر انتخاب کنیم.

امام تاکید کرد: صحبت از حضور زنان در تمامی دوره‌ها همواره مطرح شده است،‌ شرایطی باید پیش بیاید که زنان برای حضور در حوزه‌های تخصصی شناسایی شوند.

او خاطرنشان کرد: فقدان حضور زنان در کابینه‌ها یک ضعف جدی است که دولت آقای روحانی می‌توانست این ظرفیت ها را ایجاد کند، حال این ضعف  بیشتر به چشم می‌آید.

کد N1750848

وبگردی