آفتاب
رسول خادم:

منتظر تایید اساسنامه کشتی هستیم/ فاکتور جوانی هم یک فرصت است

منتظر تایید اساسنامه کشتی هستیم/ فاکتور جوانی هم یک فرصت است

رئیس فدراسیون کشتی گفت: اساسنامه در مجمع فدراسیون اصلاح و به اتحادیه جهانی فرستاده شده، اما هنوز پاسخی دریافت نکردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول خادم در حاشیه تمرینات تیم ملی کشتی آزاد در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: رقابت های انتخابی تیم های ملی آزاد و فرنگی برگزار شد و برمبنای نتایج انتخابی و در بعضی از اوزان ، کارنامه و سابقه عملکرد خارجی کشتی گیرانی که جزو نفرات برتر هر وزن بودند، ملی پوشان برای حضور در مسابقات جهانی انتخاب شدند.

وی ادامه داد: تیم های ملی ما تیم های جوانی هستند و حدودا شاید از معدود دوره های تاریخ کشتی کشور باشد که از ۱۶ ملی پوش ما در کشتی آزاد و فرنگی، ۱۰ نفر برای بار اول است که به مسابقات جهانی اعزام می شوند. نگاه فدراسیون به المپیک ۲۰۲۰ بوده و با این نگاه به جوان ها اعتماد کرده است.

خادم تصریح کرد: کشتی گیران ما اگرچه جوان هستند ، ولی بسیار شجاع با جسارت خواهند بود. ما فاکتور جوانی را برای آنان یک فرصت بزرگ می دانیم تا جسورتر و دلاورتر مبارزه کنند. آنها  دوره های سخت تمرینات خود را پشت سر گذاشته اند. امیدوارم بتوانند با دلاوری، رشادت و خواهندگی که در آنها مشاهده می شود، نتایج مورد انتظار مردم کشورمان را کسب کرده و پاسخ دلگرمی و همراهی مردم عزیز را بدهند.

رئیس فدراسیون کشتی تاکید کرد: امروز هم در حوزه مربیگری و هم در حوزه کشتی‌گیران تیم های ملی، نفراتی از نسل جوان حضور دارند که این موضوع از امتیازات بزرگ تیم ماست. از دیگر امتیازات جدی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی،  یکپارچگی و همدلی است که بین کادر فنی و کشتی گیران هر دو رشته وجود دارد.

خادم در خصوص اصلاحات اساسنامه فدراسیون کشتی نیز افزود: اساسنامه را در مجمع فدراسیون اصلاح و به اتحادیه جهانی کشتی اعلام کردیم، ولی هنوز پاسخی از اتحادیه دریافت نکرده ایم. اگر اتحادیه اساسنامه را بپذیرد خطر تعلیق برطرف خواهد شد و اگر پذیرفته نشود، ما مجددا درگیر پروسه اصلاح اساسنامه خواهیم بود و طبیعتا تهدیداتی برای فدراسیون خواهیم داشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در جلسه هیات رئیسه اتحادیه جهانی در پاریس ۲۳ یا ۲۴ موضوع  که از نگاه ما بحث های فنی و مدیریتی جدی هستند در دستور کار قرار دارد. اینکه البته اعضای هیات رئیسه و اعضای تصمیم گیرنده در این زمینه در بهبود شرایط کشتی، کمک و همکاری کنند ، من زیاد امیدوار نیستم ، ولی فدراسیون کشتی ایران برای تک تک این موضوعات و دستور جلسات بحث ها و نظرات کارشناسی خودش را آماده کرده تا در جلسه هیات رئیسه مطرح کند. این تصمیمات، می تواند تصمیمات مهمی برای کشتی دنیا باشد و ما نمی توانیم نسبت به آن بی تفاوت باشیم. فقط این دغدغه را داریم که امیدمان به اصلاح شرایط مدیریت کشتی دنیا به نا امیدی تبدیل نشود.

کد N1750836

وبگردی