آفتاب
گزارش

اختصاص 1500 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های برق خوزستان

اختصاص 1500 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های برق خوزستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به مصوبه 15 فروردین دولت در بحث زیرساخت‌های استان گفت: 1500 میلیارد تومان برای صنعت برق استان ...

دنیای اقتصاد – اهواز – محمد علاف‌پور:مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به مصوبه 15 فروردین دولت در بحث زیرساخت‌های استان گفت: 1500 میلیارد تومان برای صنعت برق استان در نظر گرفته شده است که باید در مدت سه سال در زیرساخت‌ها هزینه شود.محمود دشت‌بزرگ افزود: رقم در نظرگرفته شده در این مصوبه میان چهار شرکت در استان خوزستان تقسیم می‌شود. برای شرکت برق منطقه‌ای خوزستان 900 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این میزان در سال اول 400 میلیارد تومان، سال دوم 300 میلیارد تومان و سال سوم 200 میلیارد تومان است.

 

وی ادامه داد: علت این تقسیم اعتبارات در سه سال به این شکل برای آن است تا طرح‌ها در دو سال اول اجرایی شوند و در سال سوم به بهره‌برداری برسند. اعتبار در نظر گرفته شده در این مصوبه باید در مدت سه سال هزینه شود و زمان پایان طرح‌ها در پایان سال سوم باشد.مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد: برای شرکت توزیع برق اهواز و خوزستان نیز به‌صورت مساوی 150 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که طی سه سال، هر سال 50 میلیارد تومان به آنها تخصیص داده خواهد شد. برای تولید نیروی برق حرارتی نیز 300 میلیارد تومان (هرسال 100 میلیارد تومان) در نظر گرفته شده است.وی گفت: با بررسی‌های انجام‌شده اگر قرار است به شرکت تولید برق اعتباری اختصاص داده شود، باید این اعتبار برای پست‌های نیروگاهی تخصیص پیدا کند و نه برای نیروگاه، زیرا ریزگردها تاثیری بر نیروگاه ندارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد: براساس جدول اعتباری که برای سال اول در نظر گرفته شده، قرار است از محل سه درصد درآمد مناطق نفتخیز 100 میلیارد تومان اختصاص پیدا کند. از محل اسناد خزانه اسلامی نیز 200 میلیارد تومان و از محل کمیسیون ماده 10 و مدیریت بحران 200 میلیارد تومان برای سال اول در نظر گرفته شده است. دشت بزرگ گفت: برای اعتبار 900 میلیاردتومانی برق منطقه‌ای خوزستان، 2سر فصل در نظر گرفته شده تا بتوانیم مشکلات صنعت برق استان را در این زمینه مرتفع کنیم. اصلاح پست‌های انتقال را با 50 میلیارد تومان، اصلاح و بهسازی شبکه را با 100میلیارد تومان، تعویض هادی‌ها و احداث خط‌های جدید را با 115 میلیارد تومان آغاز کرده‌ایم. وی در ادامه گفت: روزهای گرم استان نسبت به سال گذشته 84 درصد بیشتر شده و 25 بار از پیک سال گذشته عبور کردیم که این میزان حدود 5/ 1 برابر سال گذشته است. وی افزود: طرح‌های صنعت برق طرح‌های زمانبری هستند و باید در این زمینه همه طرح‌های سه ساله در سال اول در نظر گرفتن این مصوبه از سوی دولت آغاز شوند. نمی‌توانیم طرحی را در سال سوم آغاز کنیم و انتظار داشته باشیم دو سال بعد شاهد افتتاح آن باشیم.

کد N1750704

وبگردی