آفتاب

با کلی‌گویی نمی‌توان مملکت را اداره کرد/ اگر امروز متعهدانه عمل نکنیم، فردا سیل سوال از وزرا سرازیر می‌شود

با کلی‌گویی نمی‌توان مملکت را اداره کرد/ اگر امروز متعهدانه عمل نکنیم، فردا سیل سوال از وزرا سرازیر می‌شود

نماینده اسلام آباد غرب گفت: اگر امروز به شکل متعهد اقدام نکنیم فردا سیل تذکرات و سوالات سرازیر می‌شود آن وقت مجلس باید تمام وقت خود را به سوال از وزراء بپردازد .

به گزارش ایلنا، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در مخالفت با کلیت برنامه‌های ارائه شده از سوی روحانی برای دولت دوازدهم با بیان اینکه اگر این برنامه‌ها رای بیاورد در ثواب آن سهیم هستیم و همینطور شریک جرم آن هستیم، گفت: بهترین اصل در تفکیک قوا ماندن بر سر تعهدات است. باید بر سر مشترکات به توافق برسیم .مجلس و دولت باید خودشان را متعهد کنند که در اجرای برنامه‌های کلان به خوبی اقدام صورت بگیرد.

او خاطرنشان کرد: اگر امروز به شکل متعهد اقدام نکنیم، فردا سیل تذکرات و سوالات سرازیر می‌شود آن وقت مجلس باید تمام وقت خود را به سوالات وزراء بپردازد .

فلاحت پیشه خطاب به مجلس گفت: دولت وارث همه گذشتگان و چهارسال پیش خود است. برنامه ششم توسعه که آقای لاشکی درباره آن سخن گفتند به طور کلی است و جایی برای تعهدات نگذاشته است ما می‌گوییم سالی یک و نیم میلیون شغل باید ایجاد شود که ۳۰۰ هزار شغل آن جبران گذشته است یا مثلا می‌گوییم عدالت اجتماعی برقرار شود با این کلی‌گویی‌ها نمی توان مملکت را اداره کرد .

او ادامه داد: عزیزان من مشکل اصلی در وهله اول همان صفحه ۵۲ است که گفته‌ام. یعنی حرکت به سوی دولتی توسعه‌گرا که من از همین نگرانم دولت توسعه‌گرا بعد از جنگ تحمیلی و با الگوبرداری شرق آسیا مطرح شد که ما شرایط کشور ما مطابقت ندارد .

نماینده اسلام آباد غرب در دهمین مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه ششم توسعه و خصوصی‌سازی در این برنامه گفت: ما می‌خواهیم به سمت خصوصی‌سازی گام برداریم اقدامی که در دهه ۷۰ و ۸۰ بی‌ثمر ماند و حتی رییس‌جمهور کنونی تحت عنوان خصولتی یاد می‌کند یعنی تعهداتی را از سر خود باز می‌کند که می‌تواند منشا رانت شود.

او در ادامه افزود: ما در زمینه بانک‌ها مشکل داریم وقتی کلی حرف می‌زنیم کار به اینجا می‌رسد فراریان بزرگی با استفاه از تسهیلات بانکی به کار خودشان ادامه می‌دهند اما جوانان در وام ازدواج خود مانده‌اند و کشاورزان نمی‌توانند وام بگیرند ما برنامه روشنی نداریم .

فلاحت پیشه با اشاره به برنامه وزرای پیشنهادی گفت:‌ آموزش و پرورش وزارتخانه بسیار بزرگی است من در گذشته هم گفته‌ام چرا ژنرال‌ها را برای آموزش و پرورش معرفی نمی‌کنند و کسانی، به راحتی بر سر کار می‌آیند.

او ادامه داد: رییس‌جمهور گفت ما می‌خواهیم واسطه‌ها را از بین ببریم باید بگوییم واسطه‌ها روز به روز بیشتر شده‌اند که کشور به این روز افتاده است.

این نماینده مجلس خطاب به وزرای حاضر در خانه ملت گفت: فرهنگ مهمترین اصل است که ما به آن به درستی نپرداخته‌ایم .

فلاحت پیشه در خاتمه عنوان کرد: مساله مهم در جریان سیاسی کشور تحزب است احزاب زیر پای جناح‌های سیاسی له شده و به همین دلیل است که ما فضای روشنی نداریم.

کد N1750411

وبگردی