آفتاب

در موضوع سازمان تامین اجتماعی کلاهبردی محقق شده است

در موضوع سازمان تامین اجتماعی کلاهبردی محقق شده است

دوازدهیمن جلسه رسیدگی به اتهامات شرکای بابک زنجانی در پرونده فساد نفتی با حضور متهمان، وکلای آنها، نماینده دادستان، وکلای وزارت نفت در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به صورت علنی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قاضی مقیسه در دوازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات شرکای بابک زنجانی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب با اعلام رسمیت جلسه از فلاح خواست تا در جایگاه قرار بگیرد، حاشیه نرود و فقط دفاع کند تا امروز جلسه تمام شود.

مقیسه افزود: البته وکلا هم خواستند که حرف بزنند اما اگر دفاعیات آن‌ها چیزی به جزحرف‌های موکلشان نیست لایحه بدهند که انشالله جلسه امروز را تمام کنیم.

متهم پرونده گفت: اینکه می گویند قصد ما کلاهبرداری از تامین اجتماعی بوده اشتباه است. گفته شده به دلیل وجود من، مرتضوی موافقت کرده که ۱۳۸ کشور را به زنجانی بفروشد که این موضوع هم درست نیست. مرتضوی گفته است آشنایی قبلی با زنجانی نداشته است و درباره زنجانی از معاون اقتصادی وزیر اطلاعات سوال می‌پرسد که ایشان در جلسه حضوری توانمندی زنجانی را تایید می‌کند و مرتضوی بعد از تایید معاون اقتصادی وزیر اطلاعات درخواست شرکت سورینت را به هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌دهد.

قاضی مقیسه در واکنش به اظهارات متهم پرونده گفت: اینجا مرتضوی گفت که فلاح نبوده است یا شما از خودتان می‌گویید. خودتان در وزارت اطلاعات ارزیابی کردید و یکی از اعضای این باند بودید. معاون اقتصادی وزیر وقت اطلاعات و مرتضوی را چه کسی به هم معرفی کرد. نتیجه تحقیقاتی که به او ارائه دادی چه بود؟ من می‌گویم فلاح اصل و همه چیز است.

متهم پرونده پاسخ داد: همه این اتفاقات قبل از ورود من به داستان تامین اجتماعی اتفاق افتاده است.

مقیسه پاسخ داد: اصلاً تصور می کنیم که قبل از شما باشد. شما این شرکت‌ها را شناسایی کردید، خریدید، چک ضمانت را گرفتید. آقای فلاح نباید اینها را کش داد. شما یک نامه‌ای به آقای مرتضوی نوشتید و در خواست کردید که یک فقره چک را تبدیل به پنج فقره چک کند. شما چهار فقره از این چک‌ها را بابت بدهی به شرکت نفت داده‌اید. در موضوع سازمان تامین اجتماعی کلاهبردی محقق شده است.

فلاح گفت: من این نامه را ننوشتم. بروید از آن شخص که این نامه را نوشته سوال کنید.

مقیسه پاسخ داد: این نامه را یکی از اعضای هیات مدیره سورینت که شما رئیس آن بودید نوشته است. شما چک‌ها را گرفته‌اید و به شرکت نفت داده‌اید. ۳۵۵ میلیارد ین ژاپن مبلغ کمی نیست. این پول متعلق به مردم یارانه‌بگیر و مستضعف است. پول پابرهنگان است که شما آن را خوردید و غارت کردید. شما با پول مملکت، طلبی که به شرکت نفت داشته‌اید را می‌خواستید پرداخت کنید.  دیگر کلاهبرداری بالاتر از این هم داریم.

رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب خاطرنشان کرد: شما کار خود را دقیقاً انجام داده‌اید و بسیار حرفه‌ای بودید. مثلاً ۹۵ درصد مجموعه هتل‌های هما را  انتخاب کردید و خریدید. مردم مستضعف که اصلا نمی‌دانند هتل هما کجا هست. همچنین شما ۴۰ درصد شرکت رایتل، صددرصد شرکت لطیف، صددرصد شرکت رجاء، ۹۰ درصد پتروشیمی امیرکبیر و الغدیر، ۹۰ درصد شرکت سینا و همچنین سهامی از شرکت مس باهنر، سیمان فیروزکوه، کاشی الوند، بانک پارسیان، بیمه میهن را نیز کارشناسی و برای خرید انتخاب کرده‌اید.

مقیسه ادامه داد: شما چک را به شرکت نفت داده‌اید و بیت‌المال را غارت کرده‌اید.

فلاح‌هروی گفت: شما می‌گویید که من سخنرانی نکنم،‌ آن وقت...

قاضی مقیسه واکنش نشان داد و گفت: سخنرانی نیست، مدارک را دارم می‌خوانم.

کد N1750377

وبگردی