آفتاب
کره‌شمالی:

طرح حمله به گوام آماده شده است/ اون فعلا رفتار آمریکا را زیر نظر دارد

طرح حمله به گوام آماده شده است/ اون فعلا رفتار آمریکا را زیر نظر دارد

کره‌شمالی می‌گوید طرح حمله به گوام آماده شده و در اختیار رهبر این کشور قرار گرفته‌، و وی گفته است فعلا در نظر دارد «برای مدت کوتاه دیگری» رفتار آمریکا را زیر نظر داشته باشد‎.

به گزارش ایلنا، خبرگزاری رسمی کره‌شمالی خبر داد، «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی در جریان دیدار از ستاد فرماندهی راهبردی، «برای مدتی طولانی طرح را بررسی کرده است».

ستاد راهبردی کره‌شمالی بخشی از ارتش این کشور است که فرماندهی موشکی در اختیارش است.

در گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی آمده است، که کیم جونگ‌اون گفته می‌خواهد «برای مدت کوتاه دیگری» رفتار ایالات متحده را زیر نظر داشته باشد، ولی همان‌طور که پیش‌تر نیز اعلام کرده، اگر آمریکا «به اقدامات خطرناک» خود ادامه دهد، تصمیم «مهمی» خواهد گرفت.

طرحی که کره‌شمالی می‌گوید برای حمله به پایگاه‌های آمریکایی در جزیره گوام آماده کرده، بخشی از تنش‌های لفظی روزهای گذشته میان کره‌شمالی و ایالات متحده را تشکیل داده‌است. این تنش‌ها خود پس از تازه‌ترین آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ که برآوردها نشان می‌دهد موشکی قاره‌پیماست و می‌تواند به خاک آمریکا برسد، و تحریم‌های شدید شورای امنیت سازمان ملل، شکل گرفته‌ است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا چندی پیش هشدار داد کره‌شمالی با «خشم و آتش» روبه‌رو خواهد شد. اندکی بعد نیز گفته سلاح‌های ایالات متحده آماده شلیک به سوی این کشور است. در این میان کره‌شمالی نیز مدعی شد طرحی آماده کرده که برای حمله به اطراف جزیره گوام است و در میانه ماه اوت در اختیار رهبر آن کشور قرار می‌گیرد.

با وجود این‌ها مقام‌های ارشد ایالات متحده، طی یکی دو روز گذشته، بار دیگر بر تقدم دیپلماسی و تشدید تحریم‌ها، در قبال کره‌شمالی تاکید کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند هرچند خطر اتمی و نظامی کره‌شمالی از گذشته بیشتر شده، اما قریب‌الوقوع نیست.

کد N1750195

وبگردی