آفتاب

قاضی‌زاده هاشمی؛ مردی که برای مردم آمد

قاضی‌زاده هاشمی؛ مردی که برای مردم آمد

همشهری آنلاین - فتانه انفرادی: ۲۳ مرداد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس اصل ۱۳۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، صلاحیت وزرای پیشنهادی سید حسن روحانی را بررسی می‌کنند.

 سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی نخستين وزيري است كه براي دو دوره متوالي، در صورت راي اعتماد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي،  مسئوليت سلامت مردم را براي چهارسال ديگر، به‌عهده خواهد گرفت.

پيش بيني می‌شود كه نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي چون صداي مردم هستند، با راي بالا به  سيد حسن هاشمي راي اعتماد دهند چرا كه مردم، هاشمي را بدليل كارنامه مطلوب و قابل قبولش مي‌شناسند. هاشمي، در ميان مردم مقبول است چون براي مردم از جان و دل، وقت گذاشت و كار كرد.

مردم، هاشمي را دوست دارند، چون هاشمي آن‌ها را خوب ديد، درد آنها را خوب شنيد، وارد ميدان شد و از هيچ كوششي براي بهبود وضعيت سلامت آن‌ها دريغ نكرد. او از شمالي‌ترين تا جنوبي‌ترين نقطه ايران زمين، به ميان مردم رفت و پاي درد و دل محروم‌ترين آن‌ها نشست. هاشمي، ركورد‌دار بيشترين حضور در ميان مردم است، 270 سفر و بازديد از 606 شهر و روستا و رسيدگي به مشكلاتي كه برخي از آن‌ها سالها، مغفول مانده بود.

هاشمي، به دليل آثار خوب طرح تحول سلامت، در زندگي‌ مردم مورد توجه آن‌ها قرار گرفت. درباره هاشمي كه از مردم مي‌پرسي، حرفشان اين است: "خدا پدر و مادرش را بيامرزد."

بيماران و خانواده‌هاي آن‌ها، به دليل دسترسي راحت به دارو، قدردان او هستند، مهمي كه قبل از او وضعيت چندان مطلوبي نداشت.

هاشمي به مطالبات مردم با همه سختي‌ها و ناملايماتي كه او و همكارانش در اين مسير متحمل شدند، پاسخ داد. دسترسي به خدمات سلامت را افزايش داد. به بهداشت عمومي، بيش از گذشته توجه كرد. حاشيه‌نشينان و مشكلات آن‌ها را ديد و دسترسي به خدمات را براي آن‌ها آسان كرد. به پيشگيري و بهداشت بيش از همه دولت‌ها بها داد و معناي عدالت در سلامت را بخوبي كاربردي كرد.

  • تبلور روحيه جهادي

هاشمي و همكارانش تخريب‌ها را به جان خريدند و حاشيه نرفتند و باز در متن مردم بودند و اين يعني روحيه جهادي، روحيه‌اي كه هاشمي، سالهاست با آن زندگي و در عمل پياده مي‌كند. چه آن هنگام كه به عنوان يكي از مؤسسان جهاد سازندگي كشور، نقش موثري از خود به يادگار گذاشت و به مردم محروم كمك كرد و چه با حضور فعال و داوطلبانه خود در دفاع مقدس همواره نشان داد كه مرد ميدان است.

مسئوليت طراحي مهندسي جنگ جهاد سازندگي، فرماندهي ستاد پشتيباني جنگ جهاد سازندگي كشور و عضويت فعال در تيم‌هاي اضطراري پزشكي در مناطق عملياتي جنگي، فقط گوشه‌اي از مجاهدت‌هاي او در دوران دفاع مقدس است و اين همه يعني عشق به مردم و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران.

  • راه اندازي خيريه نوآوران سلامت

روحيه جهادي و نوعدوستي هاشمي، آن‌ هنگام بيشتر نمود پيدا مي‌كند كه بدانيم او سال‌هاست كه خيريه نو آوران سلامت را راه اندازي كرده است و تاكنون، بيش از پنجاه هزار نفر از هموطنان محروم و بي‌بضاعت در دورترين نقاط روستايي به صورت رايگان از خدمات مختلف چشم پزشكي و دندانپزشكي از معاينه تا جراحي، بهره مند شده اند.

  • چهره علمي در ايران و جهان

هاشمي، يك انديشمند و چهره شناخته شده در عرصه علم و دانش هم است. انتشار 157 مقاله ISI در مجلات بين المللي معتبر، 36 مقاله در مجلات معتبر داخلي، انتشار بيشترين مقاله درباره شيوع عيوب انكساري در جهان، ارائه بيش از 150 مقاله در كنگره‌هاي داخلي و بين المللي، انتشار 10 كتاب در زمينه‌هاي مختلف پزشكي، راه اندازي و آموزش 31 روش عمل جراحي جديد در رشته فوق تخصصي چشم پزشكي براي نخستين بار، داور 6 مجله معتبر داخلي و بين المللي پزشكي و عضويت در مجامع و انجمن‌هاي معتبر بين المللي پزشكي، از ديگر افتخارات ارزشمند علمي و پژوهشي است.

  • دغدغه‌هاي هاشمي

هاشمي، دغدغه مردم دارد و همواره در طول چهارسال گذشته،  مطالبات مردم را دنبال كرده است چه آن وقت كه خواستار منابع پايدار حوزه سلامت است، چه زماني كه از ضرورت  تجميع بيمه‌هاسخن مي‌گويد و چه آن‌گاه كه از توليت واحد حوزه سلامت سخن مي‌‌راند. او هيچ‌گاه هيچ چيز را جز براي مردم نخواست.

هاشمي، اين بار هم فقط و فقط به خاطر مردم آمد، مردمي كه دوستش دارند و آثار مثبت فعاليت‌ها و عملكرد او و تيمش را در زندگي خود حس و لمس مي‌كنند.

کد N1750032

وبگردی