آفتاب

یک سوم کودکان آواره سوری به مدرسه نمی‌روند

یک سوم کودکان آواره سوری به مدرسه نمی‌روند

گزارش‌ها حاکی از این است که یک سوم فرزندان پناهندگان سوری به جای تحصیل مشغول کار هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، برخی از کودکان پناهنده سوری همچون «علی السبی» کودک ۱۵ ساله سوری برای برآورده کردن مایحتاج زندگی خود و خانواده از تحصیل و آموزش محروم شده و باید کار کنند.

وی به شغل‌های متفاوتی همچون کار در سوپرمارکت، کافی‌شاپ، فست فود و ... مشغول بوده است. علی السبی تنها نان‌آور خانواده هشت نفره خود به شمار می رود.

این کودک سوری در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس تاکید کرد: «با این وضعیت، هیچ آینده‌ای ندارم».

بیش از نیم میلیون کودک پناهنده سوری که در سن تحصیل هستند یا به طور کامل از آموزش محروم هستند یا در مراکز  غیررسمی دایر شده در اردوگاه‌های موجود در ترکیه، لبنان، مصر، اردن و یا عراق در حال تحصیل هستند.

تمامی این کودکان باید براساس تعهدی که ۱۸ ماه قبل میان برخی از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی در یک کنفرانس در لندن به منظور کمک‌رسانی به سوریه امضا شده بود، مشغول به تحصیل می‌شدند.

حاضران در این کنفرانس متعهد شدند صدها میلیون دلار برای بحث آموزش و امور مربوطه برای کودکان آواره سوری کمک کنند که این کمک‌ها با مشکلاتی همچون کمبود بودجه و عدم وصول آن به شکل ثابت مسائل بسیاری را ایجاد کرده است.

«ژولیت توما» سخنگوی منطقه‌ای یونیسف نیز اعلام کرده بود که اگر کمک‌های وعده داده شده وصول شود، اکثر کودکان سوری مجددا توانایی بازگشت به مدارس را خواهند داشت.

 

کد N1749857

وبگردی