آفتاب

آخوندی در بی‌پولی، تمام بدهی‌های انباشته پیمانکاران را پرداخت/ کارنامه وزارت راه و شهرسازی در حمل و نقل قابل قبول است

آخوندی در بی‌پولی، تمام بدهی‌های انباشته پیمانکاران را پرداخت/ کارنامه وزارت راه و شهرسازی در حمل و نقل قابل قبول است

دبیر انجمن شرکت‌های راه‌سازی با اشاره به عملکرد قابل قبول وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم اظهار داشت: آخوندی توانست در شرایط تنگنای مالی دولت تمام بدهی‌های انباشت پیمانکاران در دولت‌های گذشته را بپردازد.

علی آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به تلاش‌های وزیر راه و شهرسازی برای پرداخت بدهی‌های پیمانکاران در دولت یازدهم اظهار داشت: خوشبختانه با سیاست‌های اتخاذ شده و با همکاری تیم اقتصادی دولت، وزیر راه و شهرسازی توانست بدهی‌های انباشته پیمانکاران در دولت‌های گذشته را بپردازد.

وی با بیان اینکه دولت آقای روحانی در پرداخت بدهی‌های پیمانکاران سیاستی رادر پیش گرفت که وزارت راه و شهرسازی هم مجری آن سیاست‌های کلی بود، ادامه داد: سیاست دولت یازدهم برای پرداخت بدهی پیمانکاران انتشار اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت بوده که این موضوع هم به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

دبیر انجمن شرکت‌های راه‌سازی با بیان اینکه این سیاست در سال های گذشته با عنوان اوراق قرضه ملی هم به اجرا رسیده بود گفت: مهم‌ترین انتقاد ما به سیاست‌های دولت در پرداخت بدهی پیمانکاران، نرخ تنظیم این اوراق بود که چیزی حدود 36 درصد از ارزش این اوراق به عنوان حق واسطه‌گری از دست می‌رفت.

وی افزود: البته تاکید می‌کنم وزارت راه و شهرسازی مجری این سیاست بوده و مجموعه دولت در این باره تصمیم گرفت.

آزاد با اشاره به استقبال پیمانکاران از اسناد خزانه اسلامی اظهار داشت: به هرحال در شرایط تنگنای مالی دولت اتخاذ این سیاست و اجرای آن و اینکه پرداخت بدهی پیمانکاران در اولویت قرار گرفت جای تقدیر دارد.

آزاد با تاکید بر اینکه باید دید چه امکاناتی در اختیار وزیر راه وشهرسازی قرار دادند و چه انتظاراتی از وی داشتند، گفت: بودجه وزارت راه و شهرسازی به عنوان بزرگترین نهاد اجرایی کشور بسیار محدود بوده است و نمایندگان مجلس و مسئولان باید نسبت به همین بودجه‌ای که تخصیص یافته از آقای آخوندی انتظار اجرای برنامه‌ها را داشته باشند.

دبیر انجمن شرکت‌های راه‌سازی با تاکید بر اینکه کارنامه آخوندی را در وزارت راه و شهرسازی بسیار قابل قبول می‌دانم، گفت: آخوندی توانست در مین شرایط نامساعد مالی دولت ارتباط خوبی با بخش خصوصی برقرار کند و بتواند تمام بدهی سال‌های گذشته پیمانکاران را بپردازد.

آزاد ادامه داد: در چهار سال گذشته با همین بودجه محدود در وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابع آن 800 کیلومتر خط دوم راه‌آهن ساخته شد. همچنین 370 کیلومتر شبکه ریلی بازسازی شد. 220 کیلومتر آزادراه از طریق مشارکت بخش خصوصی به اجرا رسید و 3 هزار و 300 کیلومتر شبکه بزرگراهی و 3 هزار کیلومتر راه اصلی و 6هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی احداث و تکمیل شد.

وی افزود: همچنین 10 هزار کیلومتر شبکه راهی بهسازی شد و آسفالت‌های این شبکه جاده‌ای بازسازی و ترمیم شد.

دبیر انجمن شرکت‌های راه‌سازی ادامه داد: این پروژه‌ها تنها بخشی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم بوده است که معتقدم اگر نسبت به تفکیک وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی اقدام می‌شد شاهد عملکرد موفق‌تری از آقای آخوندی در بخش حمل و نقل و ترابری بودیم.

 

کد N1749785

وبگردی