آفتاب

امدادرسانی به استان‌های درگیر سیل‌ و طوفان ادامه دارد

امدادرسانی به استان‌های درگیر سیل‌ و طوفان ادامه دارد

رییس سازمان امداد و نجات از ادامه امداد رسانی به سیل‌زدگان استان گرگان و مصدومان طوفان شن استان سیستان خبر داد.

مرتضی سلیمی رییس سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین آمار سیل چند روز گذشته استان‌ گرگان گفت: عملیات در ٥ شهرستان؛ آزادشهر، علی‌آباد، کلاله، گرگان و مینودشت از همان ساعات اولیه آغاز شده است.

او با اشاره به اینکه نیروهای سازمان امداد و نجات به ١١ شهر و روستا در حال امداد رسانی هستند گفت: امدادرسانی به ١٠٠٠ نفر انجام شده و در حال حاضر با برپایی ٣ دستگاه چادر برای ١٢ نفر امکان اسکان اضطراری فراهم شده است.

او ادامه داد: در جریان سیل چند روز گذشته استان گلستان سه نفر نجات یافته و سه نفر فوت شده‌اند همچنین یک نفر مفقود است.

رییس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه تخلیه آب از ٥٣ واحد مسکونی انجام شده، تصریح کرد:  ٧٣ تیم  امداد و نجات که شامل ٢٩٠ نفر می‌شوند به همراه ٨٢٥ تخته پتو، ٣٩٠ تخته موکت، ٢١٤ ست شست‌وشو، ٤٠ شعله والور و فانوس، ١٦٦٠ قوطی کنسروجات، ٩٥ کیلوگرم روغن، ١٩٥ کیلوگرم قند و شکر، ٥٠ کیلوگرم حبوبات برای مردم این منطقه ارسال و امداد رسانی همچنان ادامه دارد.

او همچنین درباره امدادرسانی به حادثه دیدگان طوفان شن استان سیستان و بلوچستان گفت: ٢ شهرستان هیرمند و زهک درگیر این طوفان شده‌اند و امدادرسانی به ٩ شهر و روستا در حال انجام است.

رییس سازمان امداد و نجات گفت: مدادرسانی : ٢تیم  ٢٨ نفر امداد و نجات به ٦٩٩٠  نفر خدمات ارائه داده‌اند و ٢٢٠ بسته مواد غذایی و ٧٥٠٠ عدد ماسک بین افراد توزیع شده و امداد رسانی همچنان ادامه دارد.

کد N1749743

وبگردی