آفتاب

حال و هوای مجلس دو روز مانده به رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی/لاریجانی به دلخوش:شعر کم خواندید

حال و هوای مجلس دو روز مانده به رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی/لاریجانی به دلخوش:شعر کم خواندید

دلخوش با گفتن این جمله که «برخی وزرا بعد از انتخاب شدن راه خود را می‌روند»، به نقد وزرا پرداخت، او همچنین از وزیر اطلاعات گلایه کرد و گفت: فضای مجازی به سمت تخریب دولت و ملت رفته است.

به گزارش خبرآنلاين،‌ كاظم دلخوش نماينده صومعه سرا در مجلس در نطق ميان دستور، خود به چينش كابينه اشاره داشت و گفت: مجلس با نشستي كه با وزرا دارد،‌بايد وزراي خوب و آنهايي كه اهل عمل هستند،‌ انتخاب كند. بين وزرايي كه انتخاب شدند افراد توانمند هستند،‌ازآقاي روحاني تشكر مي‌كنيم،‌تلاش برخي از وزرا را در اين مدت ديديم و اميدواريم اين تلاش آنها در آينده بتواند به كشور كمك كند.

او ادامه داد:آنهايي كه ضعف دارند انشاءالله مجلس در رأي گيري توجه خواهد كرد يا ضعف خود را برطرف مي كنند يا مجلس راي خود را ميدهد!در دوران گذشته برخي از ورزرا ضعف هايي داشتند، ما اخلاق خوب وزرا را فراموش نمي‌كنيم اما اخلاق به تنهايي مشكلات را حل نمي‌كند.

دلخوش معتقد است: «برخي از وزرا بعد از انتخاب شدن، راه خود را مي‌روند و توجهي به مشكلات ملت و خانه ملت ندارد. من موردي داشتم كه براي يك موضوع كوچك وزارتخانه باعث شد كه نمايندگان از ابزار نظارتي خود استفاده كنند و نمايندگان را به مجلس بكشانند. اگر سئوال و تذكر زياد است به اين دليل است كه توجه وزرا در بين راه كم مي شود.»

اين نماينده شاعر پيشه مجلس، نقدي هم خطاب به وزير اطلاعات گفت: من از پرسنل وزارت اطلاعات تشكر مي كنم،‌سربازان امام زمان در طول تاريخ خوب عمل كردند از آنها ممنون هستيم، ولي از وزير پيشنهادي گله هايي داريم.

او در شرح گله‌هايش گفت: امروز فضاي مجازي كه در كشور وجود دارد بخش عظمش به سمت تخريب ملت و دولت است،  توهين به ملت يك جرم است و اشاعه توهين و فساد جرمش بالاتر است،‌به نظر من وزير پيشنهادي بايد راهكارهاي برخورد با تخلف و آنهايي كه با حيثيت مردم بازي مي كنند در نظر بگيرد.

پس از آنكه نطق دلخوش تمام شد،‌ پزشكيان خطاب به او با شوخي گفت:« شعر كم خونديد.»

فاطمه حسيني هم در نطق ميان دستور خود اشاره اي به كابينه دوازدهم داشت. او براي مستند كردن صحبت‌هايش كليپي از صحبت‌هاي رئيس جمهور در مورد حقوق شهروندي و احقاق حقوق زنان نشان داد و گفت: انتظارات جامعه سهم خواهي نيست. زنان و جوانان انتظار دارند كه دولت آينده آنان را بيشتر و بهتر از گذشته ببيند.مسئوليت به دوش ما نمايندگان است كه حرمت 41 ميليون راي را پاس بداريم.

زنجيره نطق‌هاي تذكرهاي كابينه‌اي همچنان ادامه داشت. محمد فيضي نماينده مردم اردبيل در نطق ميان دستور خود گفت: علاوه بر پدیدآورندگان انقلاب اسلامی و افرادی که در آن دوران حضور داشتند، امروز شاهد آن بوده که فردی متولد بعد انقلاب که میراث‌دار انقلاب هستند به سمت وزارت ارتباطات معرفی می‌شود، اما متأسفانه بعد از معرفی، حرف و حدیث‌های بی‌اساس شنیده می‌شود، چراکه در طول این مدت آذری جهرمی را جوانی متخصص، پرانرژی، صبور، با تجربه و کاملا همسو با جناب آقای روحانی دیده ام و شایعه‌ها پیرامون وی هدف دار و تخریبی‌ هستند و می‌توان با برنامه‌های وی از فرصت‌های انقلاب دیجیتال بهره جست و با کارآفرینی و اشتغال در این حوزه کارهای اساسی انجام داد.

او همچنين در تذكري هم خطاب به رئيس جمهور گفت: از شما ميخواهيم به وزرا بگوييد تا جهت تقويت اعتماد عمومي اطلاعات دقيق مالي از وضعيت خودش،‌همسر و فرزندانش در اختيار نمايندگان قرار دهند.

شهرام كوسه غراوي نماينده مينو دشت نيز در تذكري شفاهي تصريح كرد: آقاي روحاني شما قول داديد كه از خانم و اهل سنت در كابينه به عنوان وزير استفاده شود. او تذكرش را با شعري به پايان برد: وفا كنيم و ملامت كشيم و خوشي باشيم/ كه در طريقت ما كافريست رنجيدن.

اما در ميان تذكرهاي كتبي هم ردي از كابينه به چشم مي‌‌خورد. زاهدی نماینده کرمان و فولادگر، هاشمی تختی و آزادیخواه در تذكري كتبي خطاب به رئیس جمهور گفته اند: جای تاسف و تعجب دارد که وزارت علومی که برای همه دستگاه‌ها،‌ مسئول از آن تهیه می‌شود، هنوز برای آن وزیری به مجلس معرفی نشده است، لطفا بهای بیشتری به این وزارتخانه داده شود.

29217

 

کد N1749283

وبگردی