آفتاب

نعمت‌زاده استخوان خرد کرده صنعت است/ باید از طیب‌نیا استفاده شود/ کرباسیان توانمندی خود را اثبات کرده است

نعمت‌زاده استخوان خرد کرده صنعت است/ باید از طیب‌نیا استفاده شود/ کرباسیان توانمندی خود را اثبات کرده است

گزینه پیشنهادی وزارت صنعت گفت: هدف من از حضور در اتاق بازرگانی بیعت مجدد با مجموعه تشکل‌های بخش غیردولتی ایران است و معتقدم هرچقدر این بخش مرا همکاری کند کارنامه من قوی‌تر خواهد بود. من امروز به تمنای کمک از بخش خصوصی به اتاق آمده‌ام تا مشکلات را بردارم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در جمع نمایندگان اتاق بازرگانی گفت: سهم بخش خصوصی در نشاط‌آفرینی اقتصاد این روزها بیش از دولت است. بنابراین باید این بخش به صورت فعال در عرصه‌های اقتصادی حضور داشته باشد.

محمد شریعتمداری ادامه داد: کار دولت باید تسهیل شرایط برای بخش خصوصی باشد و کارها را به این بخش بسپارد. متاسفانه برخی از وزرا در این خصوص همکاری کرده‌اند پس نمی‌توان نمره قابل قبولی به آنها داد.

وی با اشاره به شرکت‌های خصولتی در ایران گفت: هدف من از حضور در اتاق بازرگانی بیعت مجدد با مجموعه تشکل‌های بخش غیردولتی ایران است و معتقدم هرچقدر این بخش مرا همکاری کند کارنامه من قوی‌تر خواهد بود. من امروز به تمنای کمک از بخش خصوصی به اتاق آمده‌ام تا مشکلات را بردارم.

شریتعمداری گفت: نعمت‌زاده پیر صنعت است و در این حوزه استخوان خرد کرده. ایشان همواره همراه دولت خواهند بود و مسئولیت‌های سنگینی را در دولت دوازدهم به دوش خواهند کشید.

وی با اشاره به صنعت پتروشیمی گفت: به نفع نعمت زاده بود که برای محصولات پتروشیمی که اکثراً انحصاری بود حواله بکشد اما وی تلاش کرد که سهمیه بندی را بردارد و حواله از میان برداشته شد تا آزاد به دست مردم برسد.

وی در خصوص نرخ ارز گفت: مابه‌التفاوت نرخ داخلی و خارجی باید در تعیین نرخ ارز لحاظ شود البته حفظ ارزش پول ملی نیز مورد تاکید است. هرچه تولید قابل رقابت در کشوری وجود داشته باشد آینده آن کشور هم در جهت حفظ ارزش پول ملی روشن‌تر است پس کنترل نرخ ارز فقط فنر را متراکم می کند و اگر آن بپرد حل مشکل از دست ما خارج می‌شود.

وی ادامه داد: آزادسازی نرخ ارز مدنظر ما نیست هیچ‌جای دنیا نیز این اتفاق رخ نمی‌دهد بنابراین صادرکننده نباید از صادراتش ضرر دهد. ما در چهارماهه امسال شاهد کاهش صادرات بودیم و اگر نرخ ارز تفکیک شود این کاهش ادامه‌دار خواهد بود. من اگر وزیر شوم در شورای پول و اعتبار در خصوص رقابتی شدن نرخ ارز فریاد خواهم زد. البته بخش خصوصی نیز باید حمایت کند.

شریعتمداری با بیان اینکه در زندان اوین با بدهکاران ارزی صحبت کرده است گفت: جرم این افراد آن بود که ارز آنها را مافیا خورده بود و نتوانسته بودند به پیمان خود با بانک‌ها عمل کنند. بنابراین قاچاقچی ارزی شناخته شده بودند که با کمک قوه قضائیه توانستیم مشکل آنها را حل کنیم. اتاق‌های سراسر کشور می‌توانند در شناسایی این کلاهبرداران به ما کمک کنند.

وی در خصوص طیب‌نیا گفت: ایشان از مهره های ارزشمند در حوزه اقتصاد بود که امیدواریم از حضور ایشان در مجموعه دولت استفاده شود.  کرباسیان نیز مدیری بسیار جدی‌ است و توانمندی خود را اثبات کرده و من باور دارم که ایشان می‌توانند این وزارتخانه‌ را پویاتر کند. سابقه همکاری 12 ساله ما نوید حضور یک تیم هماهنگ را خواهد داد.

کد N1749201

وبگردی