آفتاب
مستخدمین حسینی در گفت‌گو با ایلنا:

تسلط کرباسیان به جهانی‌ شدن به تحقق اقتصاد مقاومتی یاری می‌رساند/ کرباسیان اهل نوآوری، پاسخگویی و تعامل است

تسلط کرباسیان به جهانی‌ شدن به تحقق اقتصاد مقاومتی یاری می‌رساند/ کرباسیان اهل نوآوری، پاسخگویی و تعامل است

مستخدمین حسینی گفت: رفتار کاری کرباسیان تاکنون به گونه‌ای بوده که یک گزینه بسیار مناسب برای وزارت اقتصاد محسوب می‌شوند.

حیدر مستخدمین‌حسینی‌، کارشناس اقتصادی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص گزینه پیشنهادی‌ رئیس‌جمهور برای وزارت امور‌ اقتصادی و دارایی‌ اظهار داشت: در شرایط فعلی یکی‌ از مناسب‌ترین پیشنهادات برای وزارت امور اقتصادی و دارایی‌ آقای کرباسیان است.

این اقتصاددان افزود: ایشان در کار خود کاملا قاطعیت داشته و علاقمند به حوزه کاری خود هستند. ایشان در هر بخشی که حضور داشته‌اند آن بخش با نوآوری و خلاقیت همراه بوده است.

مستخدمین‌حسینی با اشاره به حضورش در مجلس تصریح کرد: زمانی‌ که بنده معاون پارلمانی‌ درمجلس بودم و آقای کرباسیان در گمرک مشغول بودند، در هر جایی که نیاز بود تا گمرک به مجلس پاسخگو باشد ایشان به هیچ عنوانی کوتاهی نمی‌کردند و شخصا برای پاسخگویی در مجلس حضور پیدا می‌کرد و مجلس را در جریان برنامه‌هایی که برای گمرک بود قرار می‌دادند.

وی خاطر نشان کرد: ایشان روحیه پاسخگویی را دارند و موضوعات مختلف را با سایر معاونین خود نیز مطرح می‌کنند.

کرباسیان‌ ادامه داد: یکی‌ از افرادی که در کمیسیون‌های مختلف مجلس همیشه حاضر بودند و حتی سفرهای خودشان را برای پاسخ به پرسش‌های نمایندگان مجلس لغو می‌کردند آقای کرباسیان بودند. ایشان هم با دولت تعامل داشتند و هم در پاسخگویی و ارتباط با مجلس کوتاهی‌نمی‌کردند.

وی گفت: کرباسیان در حوزه خود متخصص و کارشناس محور هستند و به نظرات کارشناسان فوق‌العاده اهمیت می دهند. وی علی‌رغم آشنایی با حوزه سیاست، تمام تلاش خود را کرده‌اند که این موضوع را در کارهایشان دخالت ندهند و در حوزه تخصصی خود پیگیر باشند.

مستخدمین‌حسینی گفت: در دوره اول فعالیت دولت تدبیر و امید تیم اقتصادی آقای روحانی چندان هماهنگ نبودند اما امیدواریم که با توان تعاملی که آقای کرباسیان در اجرا و در حوزه عملیاتی‌ دارند بتوانند این تعامل را در بخش اقتصادی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بانک مرکزی و وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای رفع مشکلاتی که وجود دارد ایجاد کنند و شرایط بهتری را برای مردم رقم بزنند.

این تحلیلگر اقتصادی با بیان اینکه کرباسیان فردی عمل‌گرا است، افزود: رفتار کاری ایشان تاکنون به گونه‌ای بوده که یک گزینه بسیار مناسب برای وزارت اقتصاد محسوب می‌شوند.

 وی ادامه داد: با توجه به انتقاداتی‌که برخی به دولت داشته‌اند آقای کرباسیان می‌توانند بخش عمده‌ای از این انتقادات را با نگاه درون گرا و پیوند با اقتصاد جهانی‌جلو ببرند.

معاون سابق بانک مرکزی با اشاره مطالعات جدی و عمیق تئوریک کرباسیان در حوزه جهانی شدن اقتصاد و تالیف و ترجمه کتب متعدد در این حوزه، اظهار داشت: زمانی که آقای کرباسیان مسئولیت گمرک را بر عهده داشتند همواره سعی می‌کردند تا گمرک ایران را در با کلاس جهانی همراه کنند و ‌آن را به روز نگه دارند.

وی افزود: ایشان بحث های جهانی شدن را در دو حوزه تئوریک و اجرا دنبال می‌کنند، و اقتصاد مقاومتی درون زا و برون نگر را به درستی به مرحله اجرا گذاشته‌اند.

 وی ادامه داد: اگر سایر تیم اقتصادی نیز این همیاری را داشته باشند و در جهت برقراری تعامل کوشا باشند و روحیه خستگی ناپذیر داشته باشند قطعا شاهد آن‌خواهیم بود که سایر مسائل اقتصادی نیز حل شود.

مستخدمین حسینی گفت: در این مقطع که با مشکلات اقتصادی مواجه هستیم ( اشتغال، فضای کسب و کار و اصلاح ساختارهای نظام بانکی و خصوصی سازی و مالیات) آقای کرباسیان می‌توانند اقدامات مؤثری داشته باشند.

وی افزود: در این حوزه نظریه‌پردازی به اندازه کافی صورت گرفته و نیروهای متخصص لازم  در وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بانک مرکزی وجود دارد و کرباسیان می‌تواند از این توانمندی و ظرفیت به نفع اصلاح ساختار اقتصادی بهره بگیرد.

کد N1749142

وبگردی