آفتاب

تضمین امنیتی ترامپ به ساکنان جزیره گوام

تضمین امنیتی ترامپ به ساکنان جزیره گوام

ایرنا نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه به ساکنان جزیره گوام تضمین داد امنیت شان در بحبوحه شدت یافتن تنش منطقه ای حفظ می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی قول داد که نیروهای نظامی آمریکا با آمادگی کامل از این قلمرو در برابر تهدید کره شمالی محافظت می کنند.

با شدت گرفتن جنگ لفظی بین پیونگ یانگ و واشنگتن، کره شمالی تهدید کرده است جزیره گوام را با موشک های بالستیک می زند.

از سویی، ترامپ در تماسی تلفنی به 'ادی کالو' فرماندار جزیره گوام با اطمینان گفت: ما هزار درصد با شما هستیم و امنیت تان را تامین می کنیم.

کالو نیز که عضو حزب جمهوریخواه ترامپ است، تاکید کرد: هیچ گاه در زمان تصدی گری، تا این اندازه احساس امنیت و اطمینان نکرده ام.

ترامپ که پیشتر نیز کره شمالی را تهدید کرده بود، به تازگی به پیونگ یانگ هشدار داده است که در صورت حمله به آمریکا، پشیمان می شود.

در این میان، چین که متحد اصلی کره شمالی است، از ترامپ خواسته از شدت لفاظی هایش برای جلوگیری از تشدید تنش میان دو طرف بکاهد.

براساس این گزارش، دو تاسیسات نظامی آمریکا در گوام قرار داد و شش هزار نیروی آمریکایی در این جزیره مستقر هستند که همین مساله، گوام را به هدفی جذاب برای کره شمالی تبدیل می کند.

گوام علاوه بر میزبانی پایگاه های نظامی آمریکا به سیستم تسلیحاتی 'تاد' مجهز است، سیستمی که از قابلیت هدف قرار دادن موشک های میان برد در مرحله آخر پرواز برخوردار است.

با این حال، مقام های آمریکایی در تلاش برای کاستن از نگرانی و هراس عمومی، گفته اند که در هیچ حاضر تهدیدی متوجه مردم آمریکا نیست.

52311

کد N1748788

وبگردی