آفتاب

ربیعی از جامعه کارگری برخاسته و رأی‌اعتماد می‌گیرد/نمره قبولی به وزرای پیشنهادی دادگستری و بهداشت

ربیعی از جامعه کارگری برخاسته و رأی‌اعتماد می‌گیرد/نمره قبولی به وزرای پیشنهادی دادگستری و بهداشت

ایلنا نوشت: جعفرزاده با تاکید بر دشواری‌های فراوان در حوزه وزارت تعاون، کار، و رفاه اجتماعی و مشکلات در مسیر دستیابی به رضایت‌مندی در این حوزه، گفت: ربیعی با روحیه کارگری که دارد عملکردی مثبت داشته است. امیدوارم که مجلس دهم برای چهارسال دوم نیز به او اعتماد کند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به معرفی مجدد علی ربیعی به‌عنوان وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی، از این مسئله استقبال کرد و گفت: باتوجه به حضور ربیعی در وزارت کار طی چهارسال اخیر، طبیعتاً بررسی سوابق و صلاحیتش بسیار راحت‌تر از برخی وزرای پیشنهادی است که در دولت یازدهم حضور نداشتند. البته وزیر کار، تنها وزیری نیست که چنین شرایطی دارد.

او با اشاره به برخی نکات مثبت کارنامه چهارساله ربیعی در وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی گفت: واقعیت امر این است که کار در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به‌خاطر گستردگی امور و نیز این‌که این وزارتخانه با وضعیت معیشتی مردم به‌طور مستقیم سر و کار دارد، بسیار دشوار است.

نماینده مردم رشت در مجلس خاطرنشان کرد: از طرفی تامین رضایت حداکثری در این حوزه کار بسیار سختی است و حتی در نرم جهانی نیز تامین رضایت در حوزه وزارتی تعاون، کار و رفاه اجتماعی صد در صد نبوده و اساساً متوسط رضایتمندی مردم در این حوزه‌های رفاهی آن‌چنان روشن و مشخص نیست.

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اساساً در شرایط سخت اقتصادی ما به‌ویژه در ابتدای دولت یازدهم، پذیرش چنین مسئولیت سنگینی توانایی خاصی می‌خواهد و به نظر می‌رسد آقای ربیعی با تمامی این مشکلات، عملکرد مثبتی داشته است.

وي افزود: نباید فراموش کنیم که آقای ربیعی از جامعه کارگری برخاسته و خود از نزدیک در جریان مشکلات کارگران و جامعه کارگری بوده و آهسته آهسته به این جایگاه رسیده است.

او به برخی انتظارات از وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی در دولت دوازدهم نیز اشاره کرد و گفت: انتظار داریم وزارت کار نسبت به اصلاح قوانین کارگری به‌طور جدی اقدام کند و از طرفی بتواند ۳ دهک پایین جامعه که به انحای گوناگون با مشکل روبرو هستند را پوشش دهد.

[span] [span]سپردن معاونت‌های ریاست جمهوری به زنان قابل تقدیر است [span]
[span]محمود صادقی در ارزیابی خود از انتخاب سه نفر از بانوان برای پست‌های معاونتی توسط رئیس جمهور اظهار کرد: این اقدام رئیس جمهور در خور تحسین بوده و جای تقدیر دارد که برای مسئولیت‌های دو معاونت و دستیاری ریاست جمهوری از بانوان استفاده کرده‌اند.

وی افزود: ایجاد سمت دستیاری در امور حقوق شهروندی نیز به نوبه خود جای تقدیر دارد که نشان می‌دهد رییس جمهور اهتمام ویژه‌ای به حقوق شهروندی دارد و خانم مولاوردی با توجه به عملکردی که در حوزه معاونت زنان داشته و مورد رضایت بوده پیش بینی می شود که در این زمینه هم با جدیت و کوشش فعالیت های مثمرثمری را انجام دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه درباره انتخاب ابتکار در حوزه معاونت امور زنان گفت: ابتکار یک چهره موفق است، هر چند در حوزه محیط زیست چالش های فراوانی وجود دارد که در جای خود انتقاداتی به آنها وارد است اما به هر حال این تغییر مدیریت انجام شده است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس افزود: با توجه به این که خانم ابتکار فعالیت کاری در حوزه زنان به طور خاص نداشته اما به لحاظ شخصیت و جایگاهی که دارد این امیدواری وجود دارد که ابتکار خاصی در این زمینه داشته باشد؛ زیرا حوزه زنان یک حوزه فرابخشی بوده و نیازمند ابتکار عمل یک فرد است، لذا فکر می‌کنم خانم ابتکار این پتانسیل را داشته باشد تا بتواند در عرصه‌های مختلف جایگاه زنان را ارتقاء دهد.

صادقی در خصوص انتخاب جنیدی به سمت معاونت حقوقی رییس جمهور نیز اینگونه اظهار نظرکرد: با توجه به شناختی که از ایشان دارم جایگاه ویژه‌ای از لحاظ آکادمیک، سطح علمی و تخصصی که در حوزه وکالت دارد و همچنین با داشتن سابقه اجرایی، پیش بینی می‌شود شاهد تحول حرفه‌ای در این حوزه باشیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: خوشحالیم که خانم جنیدی به سمت معاونت حقوقی انتخاب شدند اما در عین حال آقای انصاری که یکی از شخصیت های شناخته شده و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است، کنار گذاشته شده که جای تامل دارد مگر این که در مجموعه کابینه جایگاه خاصی برای ایشان در نظر گرفته شود؛ در غیر این صورت می‌تواند خلل و نقصانی در ارتباط آقای روحانی با اصلاح طلبان ایجاد کند.

شهریاری: وزیر بهداشت با رنج مردم محروم آشناست

همچنین ایسنا نوشت:

حسینعلی شهریاری با تاکید بر این که طرح تحول سلامت در دولت یازدهم به ثمر رسید، تصریح کرد: با توجه به ارتقای نظام سلامت در دولت اول دکتر روحانی، نگران بودیم که فرد دیگری غیر از دکتر هاشمی که احاطه کاملی به حوزه بهداشت و درمان و به طور مشخص طرح تحول سلامت دارد، به تصدی گری وزارت بهداشت انتخاب شود، اما خوشحالیم که نام وزیر بهداشت دوباره در لیست کابینه دوازدهم مطرح شده است.

وی با اشاره به این که پس از اجرای طرح تحول سلامت بیماران دغدغه پرداخت هزینه‌های دارو و درمان را ندارند، افرود: دکتر هاشمی از جمله وزرایی است که در طی اجرای طرح تحول سلامت بارها به مناطق مختلف کشور به خصوص نقاط کم برخوردار کشور سفر کرد و از نزدیک با درد و رنج و کمبودهای مردم در حوزه بهداشت و درمان آشنا شد.

همچنين محمد وحدتی هلان اظهار داشت: تاثیر اقدامات هاشمی به وضوح در بخش بهداشت و درمان قابل مشاهده است و ما برای معرفی هاشمی از سوی روحانی به عنوان کاندیدای وزارت بهداشت لحظه شماری می کردیم و در عین حال درخواست مان از وزیر بهداشت این بود که مسئولیت چهار ساله دوم وزارت بهداشت را به عنوان مجری طرح تحول سلامت بپذیرد تا مردم همچنان با آسودگی خاطر خدمات درمانی دریافت کنند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس در مورد ارزیابی خود از کابینه دوازدهم بیان کرد: نظر مجلس این بود که نیروهای جوان، پرکار و همچنین آگاه به مشکلات جامعه در کابینه حضور پیدا کرده و برنامه های خود را در جهت رفع مشکلات کشور به مرحله اجرا درآورند. فکر می کنم 50 درصد از انتظارات مجلس محقق شده است و در مورد 50 درصد باقیمانده نیز نگاه دقیقی به برنامه های وزرای پیشنهادی خواهیم داشت و هر کدام برنامه های جامع و کامل تری در جهت رفع معضل بیکاری و کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشند، نظر مثبت مجلس را جلب خواهند کرد.

وزیر پیشنهادی دادگستری کارنامه قابل دفاعی دارد

محمدجواد فتحی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی دادگستری جزو قضات پاکدامن و کاملا شایسته‌ای است، گفت: آقای آوایی کارنامه قابل دفاعی داشته و در استان‌های متعددی رئیس کل دادگستری بوده و کار قضایی را از دادیاری شروع کرده است.

وی افزود: اینگونه نبوده که ایشان از روزی که فارغ التحصیل شده رئیس دادگستری یک استان باشد. بلکه از دادیاری شروع کرده، در دادسرا هم کار کرده، در جاهایی هم دادستان بوده ضمن اینکه در استان‌های خوزستان، مرکزی، لرستان و اصفهان هم رئیس دادگستری بوده و دارای سوابق خوشنامی است.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی دادگستری شایسته‌ترین فردی است که برای تصدی این پست توسط رئیس‌جمهور انتخاب شده، گفت: آوایی دارای سابقه اجرایی و قضایی قوی است و مدتی رئیس سازمان ثبت احوال کشور و رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور بوده است. وزیر پیشنهادی دادگستری یک انسان متدین، متشرع، فاضل و حقوقدان است که از هر جهت این انتخاب، یک انتخاب مبارکی است.

27214

کد N1748549

وبگردی