آفتاب
رئیس سازمان شیلات ایران مطرح کرد:

فعالیت ۴۰۰ مرکز فرآوری شیلات در کشور/ایجاد ۲۲۰ هزار شغل مستقیم

فعالیت ۴۰۰ مرکز فرآوری شیلات در کشور/ایجاد ۲۲۰ هزار شغل مستقیم

کرج - رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به فعالیت ۴۰۰ مرکز فرآوری شیلات در کشور، گفت: شیلات توانسته بیش از ۲۲۰ هزار اشتغال مستقیم فراهم کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن صالحی  در مراسم افتتاح شرکت فرآورده‌های شیلات واقع در شهرک صنعتی نظرآباد که صبح شنبه برگزار شد، بابیان اینکه این شهرستان در بخش کشاورزی و شیلات از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است؛ اظهار کرد: در آستانه هفته دولت قرار داریم، ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این ایام حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه سال جاری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نام‌گذاری شده که درصدد هستیم در بخش کشاورزی این شعار اجرایی و موردتوجه قرار گیرد، گفت: طی سال گذشته یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تن شیلات تولیدشده است.

صالحی بابیان اینکه در بخش مرتبط با آبزی‌پروری در منطقه در ابعاد گوناگون جایگاه نخست را از آن خودکرده‌ایم، افزود: ایران در بخش تولید ماهی قزل الا و خاویار جایگاه‌های نخست جهان را به خود اختصاص داده است.

وی به صادرات محصولات شیلاتی به میزان ۱۱۰ هزار تن شیلات و دریافت ۴۱۲ میلیون دلار ارز برای کشور طی سال گذشته، تصریح کرد: ۴۰۰ مرکز فرآوری در بخش‌های مختلف شیلات در کشور فعالیت می‌کنند و شیلات توانسته بیش از ۲۲۰ هزار اشتغال مستقیم فراهم کند.

رئیس سازمان شیلات بیان کرد: ورود به بازار روسیه آسان نبود اما خوشبختانه در این عرصه با انجام اقدامات لازم موفقیت‌های خوبی را به دست آوردیم.

وی با تأکید بر اینکه سال ۹۵ بالغ‌بر  ۱۶۰ هزار تن قزل‌آلا در کشور تولید که از این میزان بیش از ۱۰ هزار تن ماهی از کشور صادر شد، افزود: در حالی سال گذشته ۱۰.۶ کیلوگرم میزان مصرف سرانه آبزیان در ایران بوده که این مهم در کشورهای پیشرفته بیش از ۳۰ کیلوگرم برآورد شده است.

صالحی با تأکید بر اینکه نباید بروکراسی اداری موانعی را برای تولید ایجاد کند، تصریح کرد: تسهیل امور برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف به همکاری همگانی دستگاه‌ها و نهادها نیاز داریم.

به گزارش مهر، این شرکت از ظرفیت تولید سه هزار تن میگو و ۲ هزار تن ماهی در سال برخوردار است که در حال حاضر بستر اشتغال ۸۰ نفر را فراهم کرده است.

کد N1748469

وبگردی