آفتاب

فراخوان طراحی کاراکتر بهره‌وری سازمان ملی بهره‌وری ایران

فراخوان طراحی کاراکتر بهره‌وری سازمان ملی بهره‌وری ایران

سازمان ملی بهره‌وری ایران درنظر دارد در راستای اجرایی کردن مفاد برنامه جامع بهره‌وری کشور، اقدام به طراحی شخصیت بهره‌وری و ساخت کلیپ‌های آموزشی و فرهنگی در این زمینه کند.

به گزارش ایلنا، سازمان ملی بهره‌وری ایران در نظر دارد در راستای اجرایی نمودن مفاد برنامه جامع بهره‌وری کشور و مطابق با بند «ب» بخش ۱۱ این برنامه به منظور ارتقای فرهنگ بهره‌وری در جامعه و ایجاد حساسیت در میان اقشار مختلف کودکان، ‌ نوجوانان و بزرگسالان اقدام به طراحی شخصیت بهره‌وری و ساخت کلیپ‌های آموزشی و فرهنگی در این زمینه کند. لذا از همه علاقمندان، متخصصان و فعالان حوزه فرهنگ و تبلیغات دعوت می‌شود تا در فراخوان این سازمان برای طراحی شخصیت (کاراک‌تر) بهره‌وری شرکت نمایند. 

از آنجائی‌که مفهوم بهره‌وری، مفهومی عام و گسترده بوده و عموماً تعریف و برداشت یکسانی از این مفهوم در میان مخاطبان عام وجود ندارد، توجه به نکات زیر ضروری است: 

 اساساً بهره‌وری از ترکیب دو مفهوم کارآیی و اثربخشی یا به عبارت ساده‌تر «درست انجام دادنِ کارِ درست» تشکیل می‌شود. به عبارت دیگر فرد بهره‌ور، شخصیتی است که با علم به این مفهوم، رفتار و شیوه زندگی خود را در مسیر دستیابی به اهداف زیر هدایت کرده و این خصوصیات در شخصیت وی متجلی باشد. بنابراین فرد بهره‌ور: قانون‌مدار است، مسئولیت‌پذیر است، درست تصمیم ‌می‌گیرد، وقت‌شناس است، اسراف نمی‌کند، جمع‌گراست، ‌ به محیط زیست و منابع طبیعی اهمیت می‌دهد، ‌ بخشی از درآمد خود را پس‌انداز می‌کند، به موقع و به اندازه خرید می‌کند، به حقوق دیگران احترام می‌گذارد، فضیلت را در کار کردن و امرار معاش شرافتمندانه تعریف می‌کند، ظاهری آراسته و مرتب دارد، به سلامتی خود اهمیت می‌دهد، ‌ مطالعه می‌کند، ورزش می‌کند، از مواد غذایی استفاده می‌کند که به سلامت جسم و روح او کمک کند و غیره. 

 با نگاهی به شرایط موجود در جامعه مشخص است با وجود برخورداری از فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی، بسیاری از جنبه‌های مذکور در خصوصیات فردی و اجتماعی افراد جامعه مغفول مانده که این امر می‌تواند به نوبه خود از طریق سبک زندگی نامطلوب و انتخاب‌های نادرست در زندگی روزمره موجب آسیب‌رسانی به پایه‌های نظام اقتصادی خانوار و جامعه و عدم استفاده صحیح از منابع موجود شود. در ‌‌نهایت این رویکرد موجب کاهش بهره‌وری فردی و اقتصادی و هدررفت منابع انسانی شده که بزرگ‌ترین دارایی ملت‌ها به شمار می‌رود. 

 بنابراین، شخصیت طراحی شده می‌تواند با ایجاد فضای قابل درک برای مخاطبان خود، آنان را در موقعیت‌هایی قرار دهد که به طور روزمره برای بسیاری از افراد رخ داده و با نشان دادن جنبه‌های مثبت و منفی اقدامات افراد آنان را در چالش انتخاب کارِ درست قرار دهد. طراحان در انتخاب نوع شخصیت (انسان، حیوان یا فانتزی) آزاد هستند. با این تأکید باید جنبه‌های اشاره شده در شخصیت طراحی شده برجسته شود. 

شرایط ارسال و داوری آثار: 

۱. هر شرکت‌کننده می‌بایست اثر مورد نظر را به‌ صورت چاپی و به‌ همراه یک کپی در قالب لوح فشرده ارسال کند. ارسال مشخصات کامل (اعم از افراد حقیقی و حقوقی) و شماره تماس برای شرکت‌کنندگان در این فراخوان ضروری است و نقص در هر یک از موارد مذکور به ‌منزله حذف اثر از فراخوان است. 

۲. شرکت‌کننده با ارسال شخصیت بهره‌وری به فراخوان، تأیید می‌کند که آثار ارسالی اثر اصلی هستند و توسط خود شخص حقوقی یا حقیقی خلق شده‌اند و مشمول نقض قوانین حمایت معنوی یا نقض حقوق دیگران نمی‌شود. بدین‌ترتیب شرکت‌کننده خود صاحب منحصر به فرد حقوق و امتیازات مربوط به اثر است. در واقع مالکیت شخصیت طراحی‌شده باید متعلق به طراح باشد. 

۳. سازمان ملی بهره‌وری ایران این حق را بر خود محفوظ می‌دارد تا در صورت آشکار شدن هر گونه نقض در قوانین شرکت در مسابقه جوایز را از برندگان مسترد کند. 

۴. سازمان ملی بهره‌وری ایران این حق را برای خود محفوظ می‌دارد تا در صورت بروز پیشامدهای غیرمنتظره و یا شرایط نامناسب فراخوان را ملغی اعلام کرده و به اطلاع شرکت‌کنندگان خواهد رساند. 

۵. هر فرد حقیقی یا حقوقی می‌تواند یک اثر را برای شرکت در این فراخوان ارسال کند. همچنین شرکت‌کنندگان می‌توانند توضیحات لازم را به صورت مکتوب به همراه اثر خود ارسال کنند. کاراک‌تر به صورت تمام رنگی در زمینه ساده و در دو فرمت jpgو psd ارسال شود. همچنین پیشینهٔ هنری طراح و اطلاعات تماس می‌تواند در قالب یک فایل word یا pdf ضمیمه شود.

۶. طرح‌هایی در اولویت خواهند بود که به‌صورت سه بعدی طراحی شده و قابلیت بهره‌برداری در اشکال و قالب‌های گوناگون مانند عروسک و انیمیشن و نیز برای استفاده در کتاب، مجله و هر رسانهٔ دیگری را داشته باشند. پیشنهاد نام به‌عنوان ثبت یک برند یکی دیگر از اهدافی است که فراخوان دنبال می‌کند. 

۷. کمیته داوری این فراخوان، متشکل از اساتید برجسته هنری و متخصصان حوزهٔ بهره‌وری هستند که اسامی آن‌ها متعاقباً اعلام خواهد شد. آثار ارسالی با نظر هیات داوران، در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. 

۹. به منظور حفظ مالکیت معنوی طراحان، در صورت درخواست، گواهی کتبی دریافت و ثبت هر شخصیت، صادر خواهد شد. سازمان ملی بهره‌وری ایران در پذیرش یا رد آثار دریافتی، مختار است و پس از ارزیابی آثار دریافتی، به ۳ اثر بر‌تر از میان آثار ارسالی به ترتیب ۵۰، ۳۰ و ۲۰ میلیون ریال اعطا می‌کند و در زمان مقتضی با توافق دو طرف نسبت به خرید شخصیت‌های برگزیده اقدام خواهد کرد. 

۱۰. افراد حقیقی و حقوقی برای شرکت در این فراخوان می‌توانند شخصیت‌های طراحی شده خود را به روابط عمومی سازمان ملی بهره‌وری ایران به نشانی: تهران، خیابان نجات‌الهی، خیابان سپند، شماره ۱۶، طبقه چهارم غربی، پست یا به ‌صورت حضوری تحویل دهند. 

زمان مهلت ارسال آثار تا پایان مهرماه ۱۳۹۶ خواهد بود. 

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۴۲۳۹۱۴۰۱ تماس حاصل کنید.

کد N1748416

وبگردی