آفتاب

نگاه شریعتمداری افزایش صادرات محصولات داخلی است

نگاه شریعتمداری افزایش صادرات محصولات داخلی است

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که شریعتمداری برای وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه های خوبی دارد، گفت: وی برای ایجاد اشتغال، فعال کردن صنایع کوچک، جلوگیری از واردات کالاهای غیر ضرور و افزایش صادرات محصولات کشاورزی برنامه های خوبی ارائه کرد.

غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به معرفی محمد شریعتمداری از سوی رئیس جمهور به مجلس برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: آقای شریعتمداری گزینه مناسبی برای اداره وزارتخانه است و با توجه به تجربیات و سوابقی که دارد، قطعا در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت موفق خواهد بود.

وی افزود: آقای شریعتمداری هشت سال وزیر بازرگانی بوده که کارکرد آن وزارتخانه با وزارت صنعت، معدن و تجارت قرابت دارد و همین عامل باعث می شود تا وی بتواند به خوبی از عهده مسئولیت برآید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه های شریعتمداری برای اداره وزارتخانه گفت: نگاه ایشان به افزایش صادرات و توسعه بازارهای فروش محصولات تولید داخل در خارج از کشور است که این ویژگی خوبی محسوب می شود.

جعفرزاده با اشاره به حجم واردات بخصوص واردات کالاهای غیر ضرور به داخل کشور در سال‌های گذشته گفت: آقای شریعتمداری با توجه به اینکه قبلا در وزارت بازرگانی بودند بر مسائل واردات و صادرات اشراف دارند و قطعا ایشان از ورود کالاهای غیر ضرور و کالاهایی که در داخل تولید می شود، جلوگیری خواهد کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به تولیدات کشاورزی و محصولات کشاورزان، امیدواریم آقای شریعتمداری با سیاست درست ضمن افزایش صادرات محصولات کشاورزان، تراز صادراتی ایران را افزایش دهد.

چهره شاخص مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شریعتمداری آشنایی خوبی با وضعیت اشتغال دارد، گفت: یکی از برنامه های ایشان فعال کردن صنایع کوچک است تا در کوتاه مدت بازدهی داشته باشد و همین امر نشان می دهد که وی ضمن آشنایی با نحوه ایجاد اشتغال بر رفع بیکار و ایجاد اشتغال اهمیت می دهد.

دکتر جعفرزاده تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا وی از مجلس رای اعتماد خوبی کسب کند و امیدواریم آقای شریعتمداری در وزارت صنعت، معدن و تجارت مثل دیگر مسئولیت های خود موفق و سربلند باشد.

کد N1748064

وبگردی