آفتاب
الویری خبر داد:

آغاز فعالیت رسمی شورای پنجم از اول شهریور

آغاز فعالیت رسمی شورای پنجم از اول شهریور

رییس سنی شورای پنجم از آغاز فعالیت رسمی این شورا در اول شهریور ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الویری؛ رییس شورای پنجم در جمع خبرنگاران درباره انتخاب نجفی گفت: فرایند گزینش نامزد شهرداری تهران که از یک ماه قبل شروع شده بود؛ دقایقی قبل به نتیجه رسید. مرحله آغازین از جایی شروع شد که انتخاب شاخص‌های شهردار به تایید شورای پنجم رسید. با توجه به این شاخص‌ها ۲۴ نفر معرفی شدند که از بین آنها ۷ نفر با رای‌گیری به عنوان نامزد برتر تعیین شدند و قرار شد برنامه اجرایی خود را برای تهران به شورا ارائه دهند.

او ادامه داد: از بین ۷ نفر، آقایان شریعتمداری و بی طرف به کابینه پیوستند و تعداد نامزدها به ۵ نفر رسید. آقای افشانی نیز روز گذشته و آقای مرعشی نیز امروز استعفا کردند.

الویری افزود: آقای مهرعلیزاده نیز بعد از جلسه ارائه برنامه استعفا کرد و در نهایت آقای محمدعلی نجفی با ۲۱ رای به عنوان شهردار تهران اتفاق آرا را کسب کرد. البته این بدان معنی نیست که ایشان به عنوان شهردار انتخاب شدند.

وی افزود: نجفی به عنوان نامزد برتر ما خواهد بود و در اولین روز کاری شورای پنجم بعد از رای‌گیری و مشخص شدن میزان آرا ایشان به عنوان شهردار انتخاب می‌شوند.

او درباره آغاز کار شورای پنجم شهر تهران گفت: کار شورای پنجم از اول شهریور آغاز می‌شود. در ضمن ممکن است در این مدت باقی مانده چهره‌های دیگری معرفی شوند.

کد N1747895

وبگردی