آفتاب

اشرف غنی: انتقام می‌گیریم/ آخرین‌ خبر‌ها از میرزا اولنگ

اشرف غنی: انتقام می‌گیریم/ آخرین‌ خبر‌ها از میرزا اولنگ

رئیس‌جمهوری افغانستان در واکنش به فاجعه قتل عام مردم منطقه میرزااولنگ تصریح کرد که نیروهای امنیتی انتقام قربانیان این فاجعه را خواهند گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «محمد اشرف غنی» رئیس‌جمهوری افغانستان با ابراز همدردی با قربانیان فاجعه میرزا اولنگ در ولایت سرپل افغانستان اعلام کرد فرزندان ما در نیروهای امنیتی و نظامی انتقام قربانیان این فاجعه را خواهند گرفت. 

وی در ادامه جنایت انجام شده در منطقه میرزا اولنگ را نمونه تازه‌ای از تغییر نوع جنگ خواند و تاکید کرد که علت روی دادن این فاجعه شکست‌های مکرر دشمنان در نبرد با نیروهای امنیتی است. 

رئیس‌جمهوری افغانستان که در ابتدای مراسم امضای تفاهم‌نامه مبارزه با فساد در نهادهای نظامی و امنیتی سخن می‌گفت، تاکید کرد که فساد باعث تلفات می‌شود. 

پیش از اشرف غنی هیچ‌یک از مقام‌های رسمی دولت افغانستان به این جنایت واکنشی نشان نداده بودند. 

یکی از مقام‌های امنیتی افغانستان اعلام کرد که پیش از حمله عناصر طالبان به این منطقه، تنها ۲۵ نیروی پلیس در این منطقه حضور داشتند و در جریان درگیری و پس از آن هیچ نیروی کمکی به این منطقه اعزام نشد. 

 «ذبیح الله امانی» سخنگوی والی سرپل اعلام کرد عناصر طالبان با ورود به میرزا اولنگ دست‌کم ۵۲ غیرنظامی را به طرز فاجعه باری به قتل رساندند. 

یکی دیگر از مقام‌های این ولایت که نخواست نامش فاش شود، گفت که با گذشت چند روز از این فاجعه تاکنون نیروی کمکی به این منطقه نرسیده است. 

 «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان اعلام کردکه  کشتار غیرنظامیان در این منطقه کار شبه‌نظامیان طالبان نبوده است.

این جنایت خطرناک‌ترین و اسفبارترین کشتار عمومی طی ۱۶ سال اخیر در افغانستان است.

فاجعه میرزا اولنگ در حالی اتفاق افتاد که نمایندگان این ولایت بارها به مقام‌های دولتی و امنیتی نسبت به وخامت اوضاع این ولایت هشدار داده بودند.

کد N1747595

وبگردی