آفتاب

جراحی اقتصاد ایران به وزیری با تجربه نیاز دارد/ کرباسیان مدیری قوی و با تجربه است

جراحی اقتصاد ایران به وزیری با تجربه نیاز دارد/ کرباسیان مدیری قوی و با تجربه است

هادی‌حق شناس گفت: کرباسیان از مجریان و مدیران بسیار قوی محسوب می‌شود. با توجه به این که اقتصاد کشور در بخش‌های مختلف نیاز به جراحی دارد باید وزیری قوی و باتجربه هدایت کار را عهده‌دار شود.

هادی‌حق شناس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی‌ ایلنا، در خصوص‌ اعلام کابینه پیشنهادی دولت از سوی آقای روحانی‌اظهار داشت: با بررسی‌اجمالی‌در مورد کابینه آقای روحانی و یک بررسی محتوایی‌ از وزاری پیشنهادی ایشان می‌‌توان دریافت که ۵۰ درصد از وزراء تغییر کرده است. از منظر دیگر سن کابینه ۵ تا ۶ سال کمتر از قبل شده اما چنین اتفاقی به لحاظ شکلی چندان اهمیتی ندارد و باید به کارآمدی افراد توجه داشت.

این اقتصاددان تاکید کرد: هم‌ اینک بحران‌ صندوق‌های بازنشستگی، کمبود آب و ساماندهی مؤسسات مالی‌ غیرمجاز موضوعات تهدید کننده‌ای هستند و باید بر روی حل این مشکلات تمرکز داشت.

وی با بیان اینکه در خصوص بانک‌ها بحران جدی‌تر است گفت: نظام بانکی نیازمند اصلاحات ساختاری است و موضوع مطالبات بانکها از مواردی است که باید به آن بیشتر پرداخت.

حق شناس خاطر نشان کرد: در بخش آب نیز بحران جدی داریم تا این موضوع به عوارض سیاسی اجتماعی‌مهم مبدل نشود.

 این‌اقتصاددان با اشاره به افزایش نرخ بیکاری در کشور گفت: نرخ بیکاری‌برای پسران ۲۵ درصد و برای دختران ۵۰ درصد است و وزرا  باید به این موضوع توجه کنند.

وی تصریح کرد: کابینه یازدهم در شرایطی‌استقرار یافت که کشور در تلاطم بود و بازار ارز و پول به معنای واقعی با مشکل مواجه بود اما در سال ۹۲ کشور از بحران عبور کرد و در سال ۹۶ ثبات در همه بازارها بوجود آمد.

حق شناس افزود: نکته کلیدی این است که رفتار دولت دهم غیرقابل پیش‌بینی بود، اما رفتار دولت یازدهم قابل پیش‌بینی بود و نتیجه آن هم در بازار محسوس‌ است. انتظار از دولت دوازدهم به اصلاحات ساختاری در بازار پول، سرمایه، در بخش صندوق‌های بازنشستگی و موضوع آب برمی گردد و این کابینه باید بتواند اصلاحاتی ساختاری انجام دهد .

حق شناس با اشاره به پیشنهاد مسعود کرباسیان برای فعالیت در وزارت اقتصاد گفت: وی از مجریان و مدیران بسیار قوی محسوب می‌شود. با توجه به این که اقتصاد کشور در بخش‌های مختلف نیاز به جراحی دارد باید وزیری قوی و باتجربه هدایت کار را عهده‌دار شود.

وی ادامه داد: هم اینک که در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم و دیگر نباید از مدیران کم تجربه و با شیوه آزمون و خطا استفاده کنیم.

کد N1747441

وبگردی